Hoppa till innehåll

Kingdom Hearts

Gäst Soffan

Rekommendera inlägg

Gäst Soffan

Ja jag har nu gjort dessa banor: Wonerland, Deep Jungel och Colussiem lr vad det hette. Men vart ska jag nu. Jag hade precis räddat Cloud och Hercules från den där hunden med 3 huvuden.

Sen så vet jag inte vart jag ska. Dom säger att det finns ett Keyhole i den första staden jag kom till men vart??

Snälla svara för då går det bra för mig :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Soffan

In i grottan menar du? Där har jag varit och pratat med honom ju. Men så säger tjejen att man ska hitta ett keyhole i den staden men var?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter att du pratat med Leon och fått ett summon-G ska du gå tillbaka och prata med Cid. Han kommer att ge dig en bok. Ta boken och gå sedan till 3:e distriktet och döda alla hearlessen där. Gå sedan längst bort till en brun dörr med en bild som föreställler en eldslåga. Ta Lock On på den och kasta sedan eld magi på den. Dörren kommer att öppnas. Gå in där och hoppa sedan upp längs de rörliga "stenarna" som finns där. Gå sen till vänster om stugan och leta efter ett hål i väggen där du kan gå in. Efter ett filmklipp går du och pratar med Merlin. Gå sedan tillbaka till 3:e distriktet. Efter ett filmklipp går du till stugan som finns mittemot andra distriktet. Prata med alla därinne. Cid kommer att säga att du ska ringa i en klocka tre gånger. Gå därför till andra distriktet in till gizmo shop. Gå ut genom dörren på andra sida. Där kommer du att hitta en stege. Klättra upp och döda alla heartless där utan att trilla ner. Efter det aktiverar du den röda trinnetyn som finns vid lådorna inne i ett hörn där. Gå sedan in och dra i repet tre gånger. Nyckelhålet kommer att bli synligt vid fontänen i andra distriktet. Hoppa ner dit och gå fram. Efter ett filmklipp kommer du att få möta en boss. Bossen i början är densamma som kom efter att du hittat Kalle och Långben. Döda han på samma sätt som innan. Efter ett tag kommer den att uppgradera sig, och den kommer att få nya attacker och mer HP. Besegra den på samma sätt, med undantag från en sak: När han vänder ena änden av kroppen mot dig och det börjar lysa blått där tar du Dodge roll fram till honom och slår till när du är tillräckeligt nära. Han tänker nämligen skjuta på dig då med någon blå kula (tror att det är ismagi, så ta på en ring som reduserar 20% av den attacken) som är väldigt dödlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...