kattus Skrivet 10 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 Hej, ska sälja min dator till min bror eftersom jag satsar på en ny. Dessa delar har jag tänkt skaffa: http://menioi.webs.com/kundvagn.png Länkar till grejerna på bilden: 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ Uppgraderingspaket AMD Phenom Black Edition Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr Zalman CNPS-9700 LED Fractal Design Newton R2, 650W modulär Antec Three Hundred Brorsan får köpa grafikkort själv ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 10 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 Beror på vad för grafikkort du hade tänkt satsa på så kan jag besluta om det är värt eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 10 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 Förstår inte varför du ska köpa CPU kylare? Det ingår en med processorn, visserligen inte så superbra men den täcker utan problem ditt behov. Sen är det mycket upp till grafikkortet ifall det blir en prisvärd dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 10 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 Förstår inte varför du ska köpa CPU kylare? Det ingår en med processorn, visserligen inte så superbra men den täcker utan problem ditt behov. Sen är det mycket upp till grafikkortet ifall det blir en prisvärd dator. Jag köper en ny kylare eftersom att dom som köpt processorn säger att den låter som ett jet plan. Jag kollar runt lite förstår du :) Och grafikkortet är XFX ATi Radeon HD5770 1GB Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 10 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 Hittar inget om att processorfläkten som följer med ska vara ovanligt högljudd. Källa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 10 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 Hittar inget om att processorfläkten som följer med ska vara ovanligt högljudd. Källa? Har har du en källa Kolla på "Kundrecensioner" så ser du. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 10 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 en kompis har en sån och det låter inte så mkt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 10 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 en kompis har en sån och det låter inte så mkt Men jag sover i samma rum som datorn. I ett litet rum. Och när jag sover/halvsover så hör jag om det skrapar på dörren i hallen. Så jag kommer förmodligen dö om jag inte skaffar en ny kylare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 10 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 Bara ett par som nämner att den är högljudd, och i den tredje recensionen står det ju att det inte är så förskräckligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 10 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 Bara ett par som nämner att den är högljudd, och i den tredje recensionen står det ju att det inte är så förskräckligt. Som jag redan sagt, när jag halvsover/sover så hör jag allt. Denna fläkt jag har nu som jag tycker är tyst nu får jag ont i huvudet på natten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 10 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 Det är oftast överklockare som brukar recensera om ljudet, ifall du inte tänker överklocka så kommer det inte vara något problem vid load. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 10 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 Bara ett par som nämner att den är högljudd, och i den tredje recensionen står det ju att det inte är så förskräckligt. Som jag redan sagt, när jag halvsover/sover så hör jag allt. Denna fläkt jag har nu som jag tycker är tyst nu får jag ont i huvudet på natten. Måste du sova med datorn igång? Sen är ljudet inte särskilt högt, kommer definitivt överröstas av chassifläktar och grafikkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.