Hoppa till innehåll

Minneskort.

Rekommendera inlägg

Jag är inte säker, men sist jag prövade med att köra ett playstadion 1 spel på en playstadion 2 konsol gick det inte att spara. Det går inte heller att spara något spel på ett playstadion 1 minneskort om man kör det på playstadion 2 konsolen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men då finns det ju ingen mening att köra ps1 på ps2-konsollen.

är du helt säker på att det inte funkar om man har ett ps1-minneskort?

Jag är helt säker på den punkte iallafall. Jag hade från början playstadion 1 och hade den sortens minneskort. Men sedan köpte jag playstadion 2, och trodde då att det gick lika bra med ett vanligt minneskort istället för att köpa nya och att den enda skillnaden skulle vara att de nya minneskorten till playstadion 2 hade mer minne. Men när jag började spela på ett playstadion 2 spel och sedan skulle spara, sa spelet bara att man skulle stoppa in minneskortet. Detta trots att jag hade den gamla sortens minneskort i. När jag sedan köpte ett nytt minneskort till playstadion 2 funkade det. Och likadant var det när jag prövade mina gamla spel till playstadion 1. Men nu funkade inte det nya minneskortet heller på de gamla spelen. Om du vill kan jag försöka igen imårgon och skriva besked, för det var ett tag sen jag försökte med det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(DS89 @ 03/05-2004 22:22:52)

men då finns det ju ingen mening att köra ps1 på ps2-konsollen.

är du helt säker på att det inte funkar om man har ett ps1-minneskort?

Jag är helt säker på den punkte iallafall. Jag hade från början playstadion 1 och hade den sortens minneskort. Men sedan köpte jag playstadion 2, och trodde då att det gick lika bra med ett vanligt minneskort istället för att köpa nya och att den enda skillnaden skulle vara att de nya minneskorten till playstadion 2 hade mer minne. Men när jag började spela på ett playstadion 2 spel och sedan skulle spara, sa spelet bara att man skulle stoppa in minneskortet. Detta trots att jag hade den gamla sortens minneskort i. När jag sedan köpte ett nytt minneskort till playstadion 2 funkade det. Och likadant var det när jag prövade mina gamla spel till playstadion 1. Men nu funkade inte det nya minneskortet heller på de gamla spelen. Om du vill kan jag försöka igen imårgon och skriva besked, för det var ett tag sen jag försökte med det.

okej.

ja, det kan du göra om du har lust :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är inte säker, men sist jag prövade med att köra ett playstadion 1 spel på en playstadion 2 konsol gick det inte att spara. Det går inte heller att spara något spel på ett playstadion 1 minneskort om man kör det på playstadion 2 konsolen.

Nej det kan man inte för att PS2 minneskortet har för höga ska man säja "sparnings plattor" så att ett PS1 spel är för litet för ett PS2 Minneskort. ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(bodiablo's @ 04/05-2004 21:32:02)

Nej det kan man inte för att PS2 minneskortet har för höga ska man säja "sparnings plattor" så att ett PS1 spel är för litet för ett PS2 Minneskort. ;)

Jepp, det visade sig det nu ännu än gång. Så om du har några playstadion 1 spel kan du lika gärna skrota dem om du köoer playstadion 2 konsolen. Men har du tur har de kanska fixat problemet på de nya konsolerna som ska komma, PSX och PS3.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Golden Star

Jag tycker att det är ganska dåligt faktiskt att man inte kan spara ps1 spel på ps2 minneskort. Man bord kunna göra det!

jag skaffade ett ps1 minneskort idag och satt i ps2:an och det funkade utmärkt att spara på ps1 spelen.

han säger ju att man kan ha ps1 minneskort i ps2! :o <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...