Gäst Soffan Skrivet 5 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2004 Hej nu behöver jag hjälp. Nu ska jag slåss mot Riku(Ansem). Men jag bir dödad hela tiden. Kan någon ge mig tips hur man dödar honom?? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DS89 Skrivet 5 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2004 Hej nu behöver jag hjälp. Nu ska jag slåss mot Riku(Ansem). Men jag bir dödad hela tiden. Kan någon ge mig tips hur man dödar honom?? Boss: Riku/AnsemOkej, du har nu den svåraste bossen i hela spelet framför dig. Börja med att ta nyckeln "Metal chokobo" och stapla upp både dig själv och dina kompanjoner med poitions, även om dessa inte kommer att vara med i själva striden, så kan de hela dig när du behöver det. När striden börjar tar du lock on på honom och springer så fort som möjligt fram till honom och slår så länge du kan innan han själv börjar attakera dig. När han gör de där långdragna attackerna med lång räckvidd tar du bara glide (INTE dodge roll) och svävar så länge du kan. När du får tillfälle landar du och hoppar för att sedan ta glide igen, ända tills han slutar då han kan hålla på med den här attacken väldigt länge. Till de andra attackerna tar du bara dodge roll på eller också parerar du hans slag med en av dina färdigheter (mins inte vad den heter, men gör att Sora parerar slag som kommer emot honom när du trycker på fyrkants-knappen medan du står stilla). Använd inga magier alls utom för att hela dig själv när du får tillfälle. Och ta god tid på dig, för du ska hellst slå honom när han för en kort stund står stilla, vilket han dessvärre inte gör så ofta. När striden är slut kommer ett filmklipp, och när den också är slut kommer du plöttsligt att vara en heartless, och du kommer att inte ha dina kompanjoner vid din sida längre. När du återfår kontrollen går du ner till rummet där du först slog Riku och återfick dina kompanjoner. Snabbaste vägen hit är att gå ut och bara hoppa och trilla ner tills du kommer till den våning som leder dit. Och bekymra dig inte för heartless, då du själv är en nu kommer de att inte dyka upp. När du kommit fram kommer du efter ett filmklipp bli Sora igen och återfå dina kompanjoner (Plus Kairi) för att sedan komma till rymdskeppet igen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DS89 Skrivet 5 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2004 Förresten, om du inte kom till det här rummet innan, missa inte att gå tillbaka nästa gång du är i Hallow bastion där du nu slogs mot Riku/Ansem och hitta kistan med nyckeln "Oblivion". En annan mäktig nyckel kan du få om du åker tillbaka till Alice i underlandet i Lotus forest och ger den första gula blomman en poition för att växa. När du har växt flyttar du på den stora stenen ner i dammen. Ät sedan den stora frukten som finns i ett av träden för att krympa. När du flyttat stenen kommer näckrosbladen att resa sig och bilda plattformar fram till ett nytt område. Hoppa in där och leta upp den vita trinnetyn i det här lilla området och aktivera det. En kista kommer fram som ska innehålla en annan mäktig (men ack, så mesig) nyckel med hjärtan som dekorationer. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 5 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2004 Okej tack så mycket :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DS89 Skrivet 6 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 6 Maj 2004 När du har åkt iväg i rymdskeppet, åker du till Traverse town och pratar med Cid. Han säger att du måste ha ett ny bit till gummiskeppet som du kan hitta i secret waterway. Gå dit och du kommer att hitta Kairi där. Bry dig för stunden inte om henne utan gå inn i en av tunlarna som leder till väggmålningen av en sol. Ta exmine på den och du kommer att hitta gummiskepps-biten. Prata sedan med Kairi och gå sedan därifrån. Du kommer att få se ett filmklipp där du får en ny nyckel av Kairi. Gå nu tillbaka och be Cid instalera det. Efteråt kan du åka tillbaka till Hallow bastion. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DS89 Skrivet 6 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 6 Maj 2004 När du har åkt iväg i rymdskeppet, åker du till Traverse town och pratar med Cid. Han säger att du måste ha ett ny bit till gummiskeppet som du kan hitta i secret waterway. Gå dit och du kommer att hitta Kairi där. Bry dig för stunden inte om henne utan gå inn i en av tunlarna som leder till väggmålningen av en sol. Ta exmine på den och du kommer att hitta gummiskepps-biten. Prata sedan med Kairi och gå sedan därifrån. Du kommer att få se ett filmklipp där du får en ny nyckel av Kairi. Gå nu tillbaka och be Cid instalera det. Efteråt kan du åka tillbaka till Hallow bastion. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 6 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 6 Maj 2004 Okej men du pratade någoting efter när man hade dödat den där Meficent (lr hur det stavas). Du sa någoting om en ränna och kista men jag förstog inte? Vart menar du igentligen? Ute där vid sparningsgrejen? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DS89 Skrivet 6 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 6 Maj 2004 Okej men du pratade någoting efter när man hade dödat den där Meficent (lr hur det stavas). Du sa någoting om en ränna och kista men jag förstog inte? Vart menar du igentligen? Ute där vid sparningsgrejen? Okej, du vet rummet där prinsessorna var först medvetslösa i de där behållarna? I rummet som du först fick slåss mot Riku/Ansem och rummet där nyckelhålet senare visar sig att ligga? Rummet som finns bredvid en sparpunkt? Jag tror att du vet vilket rum jag menar vid det här laget. Gå in i det här rummet (som är väldigt stort) och gå längst ut och döda alla heartless på vägen. När du är där alla spakarna som finns bredvid det stora hjärtformade hålet. Gå ut längs till sidan av antingen höger eller vänster sida. Här finner du något som sticker ut och som du kan hoppa på och löper längst hela rummet. Hoppa upp och gå längs hela vägen försiktigt tills du träffar på en kista. Öppna den. Innuti ligger nyckeln Oblivion. Keyblade: Oblivion. Ökar din styrka ordentligt, och är på den sidan en utav de starkaste nycklarna i hela spelet. Tyvärr minskar den dina MP med en poäng, men själv tycker jag att den äe värd det om man inte har det Ultimata vapnet. Har du ändå problem med att förstå vilken "ränna" jag menar, så ställ dig så att du har det stora hjärtformade hålet mot ryggen och ta zoom. Kistan ligger i mitten av "rännan". Ser du den bara så vet du nog vad jag menar med "ränna". Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 6 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 6 Maj 2004 Okej tack så mycket... Men jag har så svårt att döda Riku. Han är så himla svår. Men det är väl bara att försöka. Tack så mycket för hjälpen! Jag har en till fråga: När man går in till gepetto så får man något av honom ibland. Jag fattar inte för det står olika karaktärer. Vad använder man dom till? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Heaz Skrivet 7 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2004 Okej tack så mycket... Men jag har så svårt att döda Riku. Han är så himla svår. Men det är väl bara att försöka. Tack så mycket för hjälpen! Jag har en till fråga: När man går in till gepetto så får man något av honom ibland. Jag fattar inte för det står olika karaktärer. Vad använder man dom till? Det är inte karaktärer, det är olika Gummi-Shepp ritningar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DS89 Skrivet 7 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2004 (INVISION @ 07/05-2004 13:26:30) Okej tack så mycket... Men jag har så svårt att döda Riku. Han är så himla svår. Men det är väl bara att försöka. Tack så mycket för hjälpen! Jag har en till fråga: När man går in till gepetto så får man något av honom ibland. Jag fattar inte för det står olika karaktärer. Vad använder man dom till? Det är inte karaktärer, det är olika Gummi-Shepp ritningar. Jepp, men skeppen har samma namn som andra figurer i spelet. Det är därför.Har du fortfarande problem med honom, så använd Aero och specialattacker. Men ett råd är att du åker till Merlins hus och tränar specialattackerna på de flygande möblerna i magiövningen, då dessa bara är farliga om du fortsätter med att hålla attacken vid liv. Detta gör du genom att trycka på knappen där det vanligtvis står attack när den knappen lyser. Och du måste trycka i rätt ögonblick. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DS89 Skrivet 7 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2004 (redigerat) Förresten, jag blandade nog ihop det från början om slaget mot draken. Det är först när du slagit Riku som du kommer att förvandlas till en heartless. Gör då så som jag sa i din förra kolumn. Och du, efter att du klarat av Hallow bastion helt och hållet bör du göra allt annat som att hitta alla 99 dalmatinvalpar, slå extra bossarna, klara av Hades cup och spela alla nalle puh banor eftersom du snart har klarat hela spelet. Då är det bara de hjärlösas värld kvar, som egentligen är en utav de lättaste i hela spelet om man bortser från de "små" heartlessen med svärd, då dessa är väldigt starka. Redigerat 7 Maj 2004 av Dannie Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg