Hoppa till innehåll

Saknar Wow :(


Rekommendera inlägg

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

tjena funderar på att börja spela igen, och jag undrar om det spelar lika mycket som förut (1-2 år sen) saknar wow ganska mycke med tanke på alla minnen jag har och de är sorgligt om inte så många spelar mer.

Totally worth it mon, borde vara fler spelare nu än för 1-2 år sedan. Börja och skaffa 80s innan cataclysm :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I Cata blir det nog ännu lättare för casuals och att vara med i en seriös guild kommer vara svårt.

WoW var nog bara skön i Vanilla, allt går ut på att flyga runt i WG och farma så mycket guld som möjligt

sedan gå in på contents där instancerna blir nerfade till botten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I Cata blir det nog ännu lättare för casuals och att vara med i en seriös guild kommer vara svårt.

WoW var nog bara skön i Vanilla, allt går ut på att flyga runt i WG och farma så mycket guld som möjligt

sedan gå in på contents där instancerna blir nerfade till botten.

Det är sånna som dig som dom gjorde ICC hardmode till.

Från vad jag har hört var halva Vanilla farming för gear, guld och annat skit och resten att hitta 40 pers och börja raida lätta raids som halva raiden kunde slacka på medans de andra kunde bära dig igenom det vilket jag inte tror att du kan i ICC 25 heroic

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I Cata blir det nog ännu lättare för casuals och att vara med i en seriös guild kommer vara svårt.

WoW var nog bara skön i Vanilla, allt går ut på att flyga runt i WG och farma så mycket guld som möjligt

sedan gå in på contents där instancerna blir nerfade till botten.

Som bananen säger, vanilla var farma gear, du kom till 60, sen skulle du ta 3 månader att farma resistance gear innan du fick gå raids. Sen måste man ha 40 man också, lycka till att hålla koll på 40 dagisbarn, folk ska äta, får dc, orkar inte spela, blir upptagen. På Skullcrusher fick ingen guild cleara Naxx40 för servern laggade då, kanske 10% fick sätta sin fot i Naxx40, därför drog Blizz Naxx till Wotlk, så alla får uppleva något de är stolt över. Samma med Onyxia.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I Cata blir det nog ännu lättare för casuals och att vara med i en seriös guild kommer vara svårt.

WoW var nog bara skön i Vanilla, allt går ut på att flyga runt i WG och farma så mycket guld som möjligt

sedan gå in på contents där instancerna blir nerfade till botten.

Det är sånna som dig som dom gjorde ICC hardmode till.

Från vad jag har hört var halva Vanilla farming för gear, guld och annat skit och resten att hitta 40 pers och börja raida lätta raids som halva raiden kunde slacka på medans de andra kunde bära dig igenom det vilket jag inte tror att du kan i ICC 25 heroic

 

Det var inte och hitta 40 pers genom trade som det är nu, det var mer att alla var med i seriösa raiding guilder som skötte sig bra och var välorganiserade. Det var inte ett dugg lätt och farma gear på pre tbc, och det var inte så att man lämnade en content efter 3 månader.

 

Visst systemet är nice nu för att minska pressen på att folk lämnar en efter en när man är på en server som

Ragnaros med bara en massa svenska P12'or. Men hur systemet körs nu är fan inte najs alltså.

Förut var det att du gick och raidade för och årdna raiding gear, du gick inte simpla heroic's där man knappt behöver en tank längre för och fixa tiers med emblems. Sen behöver dem inte buffa alla spelare i ICC varannan dag med mer skada + mer hp, det har lett till att folk har lett och leda pugs ninja, köra hit & runs på guilds då dem vet att man knappt behöver ett gille för att progressa nu för tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I Cata blir det nog ännu lättare för casuals och att vara med i en seriös guild kommer vara svårt.

WoW var nog bara skön i Vanilla, allt går ut på att flyga runt i WG och farma så mycket guld som möjligt

sedan gå in på contents där instancerna blir nerfade till botten.

Det är sånna som dig som dom gjorde ICC hardmode till.

Från vad jag har hört var halva Vanilla farming för gear, guld och annat skit och resten att hitta 40 pers och börja raida lätta raids som halva raiden kunde slacka på medans de andra kunde bära dig igenom det vilket jag inte tror att du kan i ICC 25 heroic

 

Det var inte och hitta 40 pers genom trade som det är nu, det var mer att alla var med i seriösa raiding guilder som skötte sig bra och var välorganiserade. Det var inte ett dugg lätt och farma gear på pre tbc, och det var inte så att man lämnade en content efter 3 månader.

 

Visst systemet är nice nu för att minska pressen på att folk lämnar en efter en när man är på en server som

Ragnaros med bara en massa svenska P12'or. Men hur systemet körs nu är fan inte najs alltså.

Förut var det att du gick och raidade för och årdna raiding gear, du gick inte simpla heroic's där man knappt behöver en tank längre för och fixa tiers med emblems. Sen behöver dem inte buffa alla spelare i ICC varannan dag med mer skada + mer hp, det har lett till att folk har lett och leda pugs ninja, köra hit & runs på guilds då dem vet att man knappt behöver ett gille för att progressa nu för tiden.

 

True, var stolt över min guild i TBC, stannade man inte en guild progressa man inte, nu får man nästan se allt content i wotlk utan guild. Tar längre tid dock. Det är bra för casual players, men sänker spiriten på hardcore gamers. Även om man tar togc25 eller hardmode ulduar så äre inte samma "epicness" som om man sänkte Nefarian (?) eller AQ40 i vanilla. Det är inte samma längd på e-peenen längre.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...