Hoppa till innehåll

Ny Bärbar Dator!


Fjeddo

Rekommendera inlägg

Tjena!

 

Jag har tidigare varit på jakt efter en stationär dator. Men nu har jag ändrat mig (skriv inte mer i den tråden), jag vill nu ha en bärbar dator. Den ska dock ändå klara spel som tex Modern Warfare 2 och Bad company 2 osv.

 

Några krav:

 

* Ska kosta ca 5000-6500.

* Klara ganska krävande spel hyffsat bra, behöver dock inte vara på högsta inställningarna!

* Minst 15 tums skärm som ska klara en hyffsad upplösning.

* Bra processor, gärna Core 2 Duo eller Core i5.

 

EDIT: Har mus och musmatta, det behöver inte följa med. Inte heller headset!

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jo, jag vet. Jag vill gärna ha minst 512mb grafikminne och 4 eller 3 GB RAM, helst 4. Vill också ha Windows 7.

 

Kan denna vara något? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=578734

 

Kom på en sak till, den måste ha en dvd-brännare/läsare som klarar DL (Dual layer).

Nja, eller det blir ju inte spel på högsta inställningar.

Jag tycker att du ska gå efter en stationär dator om du hade tänkt spela.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena!

 

Jag har tidigare varit på jakt efter en stationär dator. Men nu har jag ändrat mig (skriv inte mer i den tråden), jag vill nu ha en bärbar dator. Den ska dock ändå klara spel som tex Modern Warfare 2 och Bad company 2 osv.

 

Några krav:

 

* Ska kosta ca 5000-6500.

* Klara ganska krävande spel hyffsat bra, behöver dock inte vara på högsta inställningarna!

* Minst 15 tums skärm som ska klara en hyffsad upplösning.

* Bra processor, gärna Core 2 Duo eller Core i5.

 

EDIT: Har mus och musmatta, det behöver inte följa med. Inte heller headset!

Imo är det svårt att hitta en laptop som klarar de två spelen för det priset..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt, behöver inte vara högsta inställningarna, men den ska minst klara 1280x800 perfekt på MW2.

 

Kan sträcka mig till 7000kr.

 

Är denna bra? http://www.datagrottan.se/PartDetail.aspx?...2454985;c:36159

Köp inte på den där sidan, aldrig hört talas om, förstår inte för fem öre vad fan de har skrivit, så man fattar inte vad fan som är i datorn.

 

Sör på prisjakt.se och pricerunner, de har en massa parametrar du kan ställa in och kolla olika datorer och se vilka SÄKRA butiker som säljer datorn.

Redigerat av Draghon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, men om jag köper en "3 gånger så bra stationär" dator så har jag ju ingen skärm med för det priset. Och om skärm skulle ingå så sa ju du att man inte fick någon bra dator för priset.

 

Men om det nu är så mycket bättre, den här verkar ju bra (stationar) http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=ddsc&am...7S.F1N#prodinfo ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag köpte en bärbar dator för ungefär 1 år sedan för att spela på den. En acer 7 serie som kostade 9lax. Efter ett halvår hade den varit inne på service kanske 2-4 gånger eftersom att jag hade "spelat sönder den" enligt dom iaf. Så jag skulle inte köpt en laptop ifall jag va i din sits

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...