Gäst Cakeguy Skrivet 14 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2010 Hejsan, jag har blivit sugen på att köpa ett Nintendo 8-bit (NES). Finns det någon här på fuska.se som kan tänkas sälja ett Nintendo 8-bit med 1 handkontroll och scart-kabel? Om inte, vet någon någon bra affär att köpa ett NES ifrån? Tack. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 14 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2010 Blocket lär ha en del, men förvänta dig inte en fullt fungerande. Tar några minuter att få igång ett spel på min senast jag provade ^_^ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 14 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2010 Nja, hittar inte så mycket på Blocket. Men på Tradera finns det lite. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Demon_Hunter Skrivet 15 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2010 (redigerat) Beror på hur mycket du är villig och betala. ;) Redigerat 15 Maj 2010 av Demon_Hunter Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst BillieJean Skrivet 15 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2010 Hejsan, jag har blivit sugen på att köpa ett Nintendo 8-bit (NES). Finns det någon här på fuska.se som kan tänkas sälja ett Nintendo 8-bit med 1 handkontroll och scart-kabel? Om inte, vet någon någon bra affär att köpa ett NES ifrån? Tack. Gå hit: http://www.emulator-zone.com/doc.php/nes/ istället. En emulator är mycket bättre. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 15 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2010 Har redan en emulator... Man vill ju ha original-konsollen. :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 15 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2010 Se även upp med vilken tv-apparat du tänker använda. Har hört att det ska finnas problem med att koppla in NES i nyare sådana. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 15 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2010 Hejsan, jag har blivit sugen på att köpa ett Nintendo 8-bit (NES). Finns det någon här på fuska.se som kan tänkas sälja ett Nintendo 8-bit med 1 handkontroll och scart-kabel? Om inte, vet någon någon bra affär att köpa ett NES ifrån? Tack. Gå hit: http://www.emulator-zone.com/doc.php/nes/ istället. En emulator är mycket bättre. Emulator bättre? Yeah right. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2010 Emulator bättre? Yeah right.I vissa fall är den det, som savestates och inga problem att starta, lättare att styra också tror jag. Men att spela på riktiga NES är skönare. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 15 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2010 Emulator bättre? Yeah right.I vissa fall är den det, som savestates och inga problem att starta, lättare att styra också tror jag. Men att spela på riktiga NES är skönare. Ska man spela på emulator måste man ju dock ha någon form av handkontroll till datorn annars kommer det aldrig funka. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2010 Ska man spela på emulator måste man ju dock ha någon form av handkontroll till datorn annars kommer det aldrig funka.Nej? Tangentbordet funkar ju perfekt. Jag anser att det är lättare att styra med tangentbordet än med NES kontrollen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 15 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2010 (redigerat) Nevermind, ska inte köpa NES. Ska köpa Windows 7 istället. Eller inte. Redigerat 17 Maj 2010 av Cakeguy Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg