Gäst pong218 Skrivet 14 Maj 2010 Rapport Skrivet 14 Maj 2010 Jo jag föll och slog i armbågen vilket ledde till akuten. Jag fick diagnosen "Blod i ledbandet" en idrott skada. Alltså så fick de tömma ut den ur leden på blodet. osv... men jag undrar vad kallas detta? liksom de sa bara att det var blod i ledbandet, men nyfiken som jag är så finner jag inget på Internet om det, bortsett från något liknande som händer i knäets ledband. Så om du fattar och vet vad detta kallas kan du vara så snäll och säga det. För det stör mig så mycket att bara säga "blod i ledbandet". Mvh Pong218 Citera
Escain Skrivet 14 Maj 2010 Rapport Skrivet 14 Maj 2010 Alla problem har inte så fantasifulla namn, och detta forum är nog inte så rätt att ställa just denna typ fråga. Ligamentskada.Det är bara ett samlingsord. Citera
Champagne Skrivet 14 Maj 2010 Rapport Skrivet 14 Maj 2010 aswers.yahoo.com kanske är en bra sida för denna fråga. Citera
Ryssfemma Skrivet 15 Maj 2010 Rapport Skrivet 15 Maj 2010 Vet bara att produktionen av ledvätska kan bli allt sämre eller förhindras om inte en sådan skada kollas upp, namnet har jag sett på någon biologibok men har svårt och minnas vad det är, hittar jag min gamla biologibok kan jag försöka få fram det. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.