Hoppa till innehåll

Namn På Skada?

Rekommendera inlägg

Gäst pong218
Skrivet

Jo jag föll och slog i armbågen vilket ledde till akuten. Jag fick diagnosen "Blod i ledbandet" en idrott skada. Alltså så fick de tömma ut den ur leden på blodet. osv... men jag undrar vad kallas detta? liksom de sa bara att det var blod i ledbandet, men nyfiken som jag är så finner jag inget på Internet om det, bortsett från något liknande som händer i knäets ledband.

Så om du fattar och vet vad detta kallas kan du vara så snäll och säga det. För det stör mig så mycket att bara säga "blod i ledbandet".

Mvh

Pong218

Skrivet

Alla problem har inte så fantasifulla namn, och detta forum är nog inte så rätt att ställa just denna typ fråga.

Ligamentskada.

Det är bara ett samlingsord.
Skrivet

Vet bara att produktionen av ledvätska kan bli allt sämre eller förhindras om inte en sådan skada kollas upp, namnet har jag sett på någon biologibok men har svårt och minnas vad det är, hittar jag min gamla biologibok kan jag försöka få fram det.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...