Kevve Skrivet 16 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2010 På senare tid har jag blivit intresserad av filmer som National treasure, da vinci koden. Även Kingdom of Heaven och liknande filmer. Vad jag undrar nu, finns det några andra filmer som liknar dessa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 16 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2010 Antar att du menar filmer med "historisk" anknytning? Braveheart är ju ett exempel i så fall. (Så länge du är medveten om att den här typen av film ofta är historiskt inkorrekt) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
loopen Skrivet 16 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2010 Indiana Jones! :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BlueUmbreon Skrivet 16 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2010 Gladiator, Alexander och Den sista samurajen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 16 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2010 Antar att du menar filmer med "historisk" anknytning? Braveheart är ju ett exempel i så fall. (Så länge du är medveten om att den här typen av film ofta är historiskt inkorrekt) Självklart är jag medveten om det. Jag tycker filmer av den sorten är riktigt intressanta bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 16 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2010 Black Hawk Dawn, krigsfilm som visar relationen mellan Somalien och USA. Annars 300 som visar striden mellan grekerna och dem gamla perserna samt Gladiator! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 17 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2010 Black Hawk Dawn, krigsfilm som visar relationen mellan Somalien och USA. Annars 300 som visar striden mellan grekerna och dem gamla perserna samt Gladiator! Såna filmer är jag inte intresserad av. Hur ska man förklara? Säg Kingdom of heaven, Arn osv liknande filmer. Inte som gladiator och 300. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 17 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2010 (redigerat) Vad är gladiator och 300 då? Simpelt skrivet: Människor med svärd springer mot andra människor med svärd och slåss till döden. -Precis som Kingdom of Heaven. Något speciellt "område" du är intresserad av? Korstågen, Romarriket, Grekland(300) t.ex. Blir lite lättare att komma på något du kanske gillar. Redigerat 17 Maj 2010 av Satisfaction Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 17 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2010 Vad är gladiator och 300 då? Simpelt skrivet: Människor med svärd springer mot andra människor med svärd och slåss till döden. -Precis som Kingdom of Heaven. Något speciellt "område" du är intresserad av? Korstågen, Romarriket, Grekland(300) t.ex. Blir lite lättare att komma på något du kanske gillar. Område? Ja, allt historiskt utan Romarriket, Grekland och Egypten isåfall. Iallafall, jag kan inte säga vad det är jag inte gillar hos Gladiator, Troja, 300 och liknande filmer, men dom sätter sig inte bara. Det känns som om dom är för upptrappade helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zazaza Skrivet 17 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2010 Den sista samurajen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jolt Skrivet 19 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2010 National Treasure är väl typ Äventyr, kolla igenom den genren. http://www.imdb.com/genre/adventure Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.