Hoppa till innehåll

Söker Filmer

Rekommendera inlägg

Antar att du menar filmer med "historisk" anknytning?

Braveheart är ju ett exempel i så fall.

(Så länge du är medveten om att den här typen av film ofta är historiskt inkorrekt)

Självklart är jag medveten om det. Jag tycker filmer av den sorten är riktigt intressanta bara.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Black Hawk Dawn, krigsfilm som visar relationen mellan Somalien och USA.

Annars 300 som visar striden mellan grekerna och dem gamla perserna samt Gladiator!

Såna filmer är jag inte intresserad av. Hur ska man förklara? Säg Kingdom of heaven, Arn osv liknande filmer. Inte som gladiator och 300.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är gladiator och 300 då?

Simpelt skrivet: Människor med svärd springer mot andra människor med svärd och slåss till döden.

-Precis som Kingdom of Heaven.

Något speciellt "område" du är intresserad av? Korstågen, Romarriket, Grekland(300) t.ex.

Blir lite lättare att komma på något du kanske gillar.

Redigerat av Satisfaction
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är gladiator och 300 då?

Simpelt skrivet: Människor med svärd springer mot andra människor med svärd och slåss till döden.

-Precis som Kingdom of Heaven.

Något speciellt "område" du är intresserad av? Korstågen, Romarriket, Grekland(300) t.ex.

Blir lite lättare att komma på något du kanske gillar.

Område? Ja, allt historiskt utan Romarriket, Grekland och Egypten isåfall.

Iallafall, jag kan inte säga vad det är jag inte gillar hos Gladiator, Troja, 300 och liknande filmer, men dom sätter sig inte bara. Det känns som om dom är för upptrappade helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...