JingleHell Skrivet 16 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2010 (redigerat) Hej. Jag har skrivit en en idé till ett spel på ungefär 150 sidor på engelska. (Nej, jag tänker inte skriva vad det handlar om så fråga inte) Kan man skicka in idé'n till ett företag? * Vilket företag skulle ni rekommendera? * Hur ska jag göra? Tacksam för svar. Redigerat 16 Maj 2010 av JingleHell Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 16 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2010 Du kan ju alltid skicka in, men det är ju inte som böcker. Sen gäller det ju att nån vill programmera din idé. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 17 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2010 (redigerat) Vem skulle vilja läsa 150 sidor? Skriv en kort summering och skicka den till något spelföretag (sök med valfri sökmotor på internet för att få fram olika företag) med email, post eller fax. Det är väldigt svårt om man inte har lite kontakter. Förvänta dig inte att du ska få något för din idé. Redigerat 17 Maj 2010 av TheCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 17 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2010 Läs denna guide: http://www.sloperama.com/advice/idea.html Den är på engelska, men den ger ett mycket bra svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 17 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2010 Även fast din ide är bra så kan företagen sno iden och säga att det var dem som kom på den, ifall du inte upphovsrättsskyddar den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 17 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2010 Även fast din ide är bra så kan företagen sno iden och säga att det var dem som kom på den, ifall du inte upphovsrättsskyddar den. Stora företag som t.e.x. Valve skulle aldrig göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 18 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2010 Hur vet du om några av deras spel inte är idéer av några andra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 18 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2010 Hur vet du om några av deras spel inte är idéer av några andra?Har för mig att mycket av portal är det. Iaf vad jag hört. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 18 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2010 Hur vet du om några av deras spel inte är idéer av några andra?Har för mig att mycket av portal är det. Iaf vad jag hört. Ja, studenter kom på konceptet av Portal. Har för mig att de skickade in idén till Valve, nu är dem alla anställda på Valve. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 18 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2010 Hur vet du om några av deras spel inte är idéer av några andra? Har för mig att mycket av portal är det. Iaf vad jag hört. Ja, studenter kom på konceptet av Portal. Har för mig att de skickade in idén till Valve, nu är dem alla anställda på Valve. Så kan det va. Men tror det finns fullt med spel som nån annan skrivit idén på. Kolla på counter strike, valve har inte gjort det (inte första). Det var 2st hobby programmerare som gjorde modden. Nu vet inte folk vilka dom är. Fast har för mig att valve köpte modden av dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.