Hoppa till innehåll

Nytt Graffekort


gissavem
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej :) Jag ska uppgradera mitt Grafikkort hade jag tänkt, men jag är inte säker om det jag funderar på med min Burk som den är nu.

 

Jag har kikat in:

 

XFX Radeon HD 5770 1GB (detta jag är osäker på)

 

Gainward 9800GT 512MB Green Edition (rätt säker på att det funkar men dock sämre kort ju)

 

 

 

Nu är det så att jag vill ha det övre helst men är osäker om det funkar.

 

Just nu vet jag inte om den funkar med mitt Moderkort (Nettle3-GL8E)

 

Men om det är nån annan del som det riskerar att inte funka med så får ni skriva så postar jag allt som finns i burken.

 

Tack på förhand :D

 

 

 

P.S. Just nu har jag ett nividia Geforce 9500 GT

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känns som du har en märkes dator och de brukar vara knepiga att få saker och ting utbytta och fungerande.

Tillverkarna vill helt enkelt få dig att lämna in datorn till deras verkstad eller att du köper en helt ny dator.

 

Men eftersom 9500 GT använder PCI E 2.0 så kommer det förmodligen passa, jag vet dock inte ifall det är så att du har ett agp kort.

 

Jag tycker att du ska köpa ett 5770 då det förmodligen drar lika mycket om inte mindre ström än ditt nuvarande.

 

Kolla först så din anslutning för ditt grafikkort ser ut såhär:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:PCI-Express-Bus.jpg

 

Grafikkortet är delen som sitter vågrätt ut från moderkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för Hjälpen återkommer när jag kollat vidare :) har inte chans att kolla nätaggregat just nu :/ och ja det är en märkesdator

 

Porten ser ut som på bilden och jämte står det PCI Express så jag antar att det är rätt :)

 

Nätaggregat Info hittar jag inte på PC wizard :/ Kan jag kolla det på Sytemegenskaper??

 

Förresten är det smartare att uppgradera processor än Graffekort jag har AMD Phenom X3 8450 men jag känner mer för graffekort... men jag vill gärna ha alla råd ni kan ge :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...