Hoppa till innehåll

Problem Med Laptopen

sp3tan

Rekommendera inlägg

Som sagt, har ett ganska stort problem med min laptop, min syster o lillebror har använt den utan batteri bara med sladd och varje gång dom skulle stänga av den så bara drog dom ur sladden utan att stänga av den och sen till sist när jag försökt slå på den och den laddat klart vid Windows XP så startas den om automatiskt, har försökt med alla lägen men ingen funkar, frågan är: Hur kan jag återställa/installera om den? Den är 10,1 tums laptop så man kan inte använda någon cd skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det enda jag kan komma på är att du tar ut hårddisken, sätter in den i någon annan dator och ominstallerar den där... :huh:

Om det hade vart Windows 7 hade du kunnat ominstallera via USB-porten... :/

Lär dina syskon hur de ska hantera en dator också, eller låt dem inte använda din bärbara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Använd en extern dvd-läsare?

Man behöver ju drivrutiner för att använda en extern enhet. Som försvinner när du försöker ominstallera.

Det går även att installera om med ett USB minne.
Det funkar bara med W7, och trådskaparen har XP på datorn.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det enda jag kan komma på är att du tar ut hårddisken, sätter in den i någon annan dator och ominstallerar den där... :huh:

Om det hade vart Windows 7 hade du kunnat ominstallera via USB-porten... :/

Lär dina syskon hur de ska hantera en dator också, eller låt dem inte använda din bärbara.

Tekniskt sätt så är det min systers men jag måste fixa den eftersom morsan säger det xD lär bli ett stort problem med att ta ut hdd:en från laptopen men lär fixas någon gång. Tack för svaret ;P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...