Gäst CrazyCake Skrivet 18 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2010 Tjena! Jag letar efter ett program som tar 30 bilder i sekunden som dem lägger in i valfri mapp. Alltså, När man trycker på start så ska den börja ta en massa bilder, Och lägga in i en mapp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Alol Skrivet 18 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2010 Tjena! Jag letar efter ett program som tar 30 bilder i sekunden som dem lägger in i valfri mapp. Alltså, När man trycker på start så ska den börja ta en massa bilder, Och lägga in i en mapp. Finns inte skulle jag säga. Gör det manuellt istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 18 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2010 Varför inte bara filma i 30fps? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 19 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2010 Jag vill inte göra det manuellt, eller filma i 30 fps. Jag vill ha ett program som tar 30 bilder i sekunden och sparar i valfri mapp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OFuska Skrivet 19 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2010 Prova att söka på auto screenshotter eller något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 19 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2010 Med webcamen eller? Bästa lösningen skulle däremot vara att filma i 30fps och sedan använda ett program för att spara varje frame som en .jpg bild = Exakt samma effekt som att ta 30 bilder per sekund och sedan spara varje i en mapp. Sony Vegas har en funktion för att spara varje frame i ett klipp som .jpg tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 19 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2010 Grejen är den att min dator suger så hårt. När jag ska filma i 30 fps så sjunker den till 5 :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 19 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2010 Förvänta dig då inte att det kommer gå bättre med 30 bilder per sekund. Om inte din dator är från medeltiden misstänker jag att det är videoinspelningsprogrammet det är fel på. Hur är det när du kollar på kameran utan att spela in? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 19 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2010 Alltså med hypercam så blir det 30 då utan att spela in. När jag spelar in typ på skrivbordet så blir fpsen runt 20. När jag startar ett spel (Mitt eget) så blir det 5 sen kommer det upp att för mycket fps hoppades över. Och min dator är sjukt kass, så förvånar inte mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 19 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2010 (redigerat) Jaha du menar spela in från skärmen, jag trodde det var en webcam du hade. Prova fraps. De flesta videoprogram komprimerar filmen samtidigt som de spelar in = tar kraft från processorn. Men fraps gör inte detta utan sparar istället mycket stora filer eftersom de inte är komprimerade. Jag har 1440x900 skärm och spelar in "half-screen" så mina filmklipp blir 720x450. En inspelning på WoW som var 33 sekunder lång blev en 314mb stor fil eftersom den inte komprimerades under inspelning. Fast det tar mindre kraft av processorn än andra skärminspelare så din framerate blir förhoppningsvis acceptabel :) Redigerat 19 Maj 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 19 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2010 Min dator suger så hårt att jag fortfarande får 5 fps med half sized. Hårdvara: Intel Pentium D 2.6 GHZ. 1 gb ram. Något inbyggt skitgrafikkort 96 mb. XP. Thats kinda the answer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 19 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2010 Ja då finns det nog ingen mjukvara som kan hjälpa dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.