LeetrN Skrivet 20 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2010 (redigerat) Hejsan, jag behöver hjälp med judendommen, jag har pappret men boken är i skolan och det ska va i fyllt till i morgon (fredag) på morgon Dom ska sätta betygen under helgen så jag kan inte vänta med att lämna in den heller, det är ett paper för att jag ska få godkännt i historia Det börjar såhär: Mannen vid muren Den unge mannen står andaktsfull vid en känd kalkstensmur i gamla jerusalem. skriv vad du tror att han skulle svara på frågorna. första frågan: 1. vad är det för mur svar: klagomuren (gissade jag på) 2. varför är den så viktig svar: - 3. Varför kommer människor hit idag? svar: - 4. Varför bygger ni inte upp jerusalems tempel igen? svar: - Nästa sida Vad svarar judendommen? 1. Vad händer efter döden? Väntar ett liv i guds himmel, ett helvete eller ingenting? svar: - 2. Hur har allting kommit till? svar: - 3. Hur blev människan till? Varför finns vi på jorden svar: - 4. varför går det bra för somliga människor medan andra drabbas av sjukdommar, olyckor och elände? svar: - 5. Varför finns det onda och lidandet i världen? Finns det en ond makt, en djävul? svar: - 6. Finns gud, en gudomlig makt som styr universum och samtidigt bryr sig om människorna? kan människan nå kontakt med gud? Spelar det nån roll hur vi lever våra liv? svar: - Vet att det är lama frågor men klaga inte är du snäll, om du ska klaga så måste du svara på en fråga först ;) Den som hjälper mig med flest frågor får mina 1050 fuskamynt :) Redigerat 20 Maj 2010 av LeetrN Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 20 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2010 Jag är inte helt säker men jag ska försöka hjälpa dig i alla fall. 1. Det är Klagomuren eller Västra Muren. 2. Den är viktig för judar för att det är ett heligt ställe för dem och här ber de till Gud. 3.Människorna kommer hit för att be. de stoppar in papperslappar i murens sprickor... 4. Kanske för att... ingen aning faktiskt. Äsch måste sticka. Behåll dina fuskamynt men... använd dig av uppslagsverk, tag hjälp av syskon, förälrar eller ring en kompis? Eller googla din bok, kanske finns. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Airhead Skrivet 20 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2010 boken är i skolan och det ska va i fyllt till i morgon (fredag) på morgonnu sitter du med arslet i brödrosten. testat att googla dina frågor eller kolla wikipedia? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 20 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2010 (redigerat) Googla på "Klagomuren" så får du svar på alla dina frågor, och sen tar det runt 5 minuter att skriva ner det. Seriöst, hur lat kan man vara? Istället för att slösa 5-10 minuter ber du fuska att göra det åt dig? Redigerat 20 Maj 2010 av Mindtwistah Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LeetrN Skrivet 20 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2010 Googla på "Klagomuren" så får du svar på alla dina frågor, och sen tar det runt 5 minuter att skriva ner det. Seriöst, hur lat kan man vara? Istället för att slösa 5-10 minuter ber du fuska att göra det åt dig? jasså ja hittar inte svar på en ända fråga när ja g00glar på "klagomuren" Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 20 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2010 Jo. Googla på klagomuren. Första träffen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 21 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2010 Klagomuren är väl den enda intakta delen av gamla Jerusalem? Eller något sådant. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harold Skrivet 25 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Maj 2010 ja e litte av ett provs när de jäller judigheten :kung: Mannen vid muren Den unge mannen står andaktsfull vid en känd kalkstensmur i gamla jerusalem. skriv vad du tror att han skulle svara på frågorna. första frågan: 1. vad är det för mur svar: klagomuren (gissade jag på) 2. varför är den så viktig svar: för att judar gillar att klaga 3. Varför kommer människor hit idag? svar: för att klaga 4. Varför bygger ni inte upp jerusalems tempel igen? svar: vi klagar bara Nästa sida Vad svarar judendommen? 1. Vad händer efter döden? Väntar ett liv i guds himmel, ett helvete eller ingenting? svar: då kommer man till judehimmelen 2. Hur har allting kommit till? svar: judegud skapade allt 3. Hur blev människan till? Varför finns vi på jorden svar: för att vara jude 4. varför går det bra för somliga människor medan andra drabbas av sjukdommar, olyckor och elände? svar: för att vissa inte är judar 5. Varför finns det onda och lidandet i världen? Finns det en ond makt, en djävul? svar: ja den onda djävulen är inte jude 6. Finns gud, en gudomlig makt som styr universum och samtidigt bryr sig om människorna? kan människan nå kontakt med gud? Spelar det nån roll hur vi lever våra liv? svar: ja det är judegud han hjälper judar (bara jduar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :rambo: :rambo: ) med allt!!! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LeetrN Skrivet 30 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2010 ja e litte av ett provs när de jäller judigheten :kung: Mannen vid muren Den unge mannen står andaktsfull vid en känd kalkstensmur i gamla jerusalem. skriv vad du tror att han skulle svara på frågorna. första frågan: 1. vad är det för mur svar: klagomuren (gissade jag på) 2. varför är den så viktig svar: för att judar gillar att klaga 3. Varför kommer människor hit idag? svar: för att klaga 4. Varför bygger ni inte upp jerusalems tempel igen? svar: vi klagar bara Nästa sida Vad svarar judendommen? 1. Vad händer efter döden? Väntar ett liv i guds himmel, ett helvete eller ingenting? svar: då kommer man till judehimmelen 2. Hur har allting kommit till? svar: judegud skapade allt 3. Hur blev människan till? Varför finns vi på jorden svar: för att vara jude 4. varför går det bra för somliga människor medan andra drabbas av sjukdommar, olyckor och elände? svar: för att vissa inte är judar 5. Varför finns det onda och lidandet i världen? Finns det en ond makt, en djävul? svar: ja den onda djävulen är inte jude 6. Finns gud, en gudomlig makt som styr universum och samtidigt bryr sig om människorna? kan människan nå kontakt med gud? Spelar det nån roll hur vi lever våra liv? svar: ja det är judegud han hjälper judar (bara jduar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :rambo: :rambo: ) med allt!!! Men du va något sen :angry: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Inloggad Skrivet 30 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2010 Men du va något sen :angry: Nöj dig eller gör bättre själv. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaff Skrivet 1 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2010 ja e litte av ett provs när de jäller judigheten :kung: Mannen vid muren Den unge mannen står andaktsfull vid en känd kalkstensmur i gamla jerusalem. skriv vad du tror att han skulle svara på frågorna. första frågan: 1. vad är det för mur svar: klagomuren (gissade jag på) 2. varför är den så viktig svar: för att judar gillar att klaga 3. Varför kommer människor hit idag? svar: för att klaga 4. Varför bygger ni inte upp jerusalems tempel igen? svar: vi klagar bara Nästa sida Vad svarar judendommen? 1. Vad händer efter döden? Väntar ett liv i guds himmel, ett helvete eller ingenting? svar: då kommer man till judehimmelen 2. Hur har allting kommit till? svar: judegud skapade allt 3. Hur blev människan till? Varför finns vi på jorden svar: för att vara jude 4. varför går det bra för somliga människor medan andra drabbas av sjukdommar, olyckor och elände? svar: för att vissa inte är judar 5. Varför finns det onda och lidandet i världen? Finns det en ond makt, en djävul? svar: ja den onda djävulen är inte jude 6. Finns gud, en gudomlig makt som styr universum och samtidigt bryr sig om människorna? kan människan nå kontakt med gud? Spelar det nån roll hur vi lever våra liv? svar: ja det är judegud han hjälper judar (bara jduar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :rambo: :rambo: ) med allt!!! Men du va något sen :angry: Och du skulle seriöst skriva av det han just skrev?.. Haha. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harold Skrivet 1 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2010 Men du va något sen :angry: ja skrev ju de samma da som du skrev trådn!!!!!!!!! :angry: :angry: :angry: :angry: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg