Escain Skrivet 29 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2010 Jag har ett litet irriterande problem med YouTube. Jag vill nämligen att tuben ska spela upp de videos jag vill se i högsta kvalitén som finns uppladdad av materialet. Jag vet att det finns en inställning som, där det står, låter mig se klipp i högre kvalité hela tiden, men youtube envisas hela tiden med att visa den lägsta kvalitén och det gör mig galen. Hjälp mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 29 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2010 Under account -> playback setup -> video playback quality kan du välja vilken kvalite videor ska visas i Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 29 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2010 Jag hade detta problemet för ett år sen, har tydligen fortfarande inte blivit fixat. Om du har ställt in att videorna visas som stora är 480p default, om du ser de i vanlig storlek är 360p default. Den där video playback quality iställningar gör ingenting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 29 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2010 Vad jag vet så buggar sig Youtube lagom mycket från tid till tid. Jag har ingen aning om hur man permanent ställer in den högsta kvalitén. Men helt ärligt så tycker jag inte att det är särskilt jobbigt att trycka upp kvalitén varje gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 30 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2010 Jag brukar bara sätta på playlists och lyssna på musiken, jag kan koppla min dator till min tv via hdmi, och vissa låtar låter craptacular på 340p. Jag orkar inte gå och pilla på datorn efter 3-4 min om jag sitter och pluggar 5 meter från tv/dator. Jag får upp dessa alternativ: Videouppspelningskvalitet *Jag har en långsam uppkoppling. Spela aldrig videoklipp av högre kvalitet. *Välj alltid det bästa alternativet för mig baserat på min spelares storlek. <- valt alternativ Eftersom jag har en hd-dator och kan ladda ned i 20 mb/s så tycker att jag åtminstone borde få 480p. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 30 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2010 (redigerat) Jag har samma problem. Skiten börjar i liten ruta och 340p. Tror det är YouTube som failat där. Redigerat 30 Maj 2010 av PussyCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 30 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2010 När jag trycker på "förstora" på videon så går den till 480p samt att alla videor jag kollar på efter visas också förstorade som 480p. Prova det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 30 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2010 Yeah, jag märkte detta. Saken är den att jag spelat upp spellistor i personens profil, och där kan man inte förstora videospelaren, förutom till fullscreen... så >.< Surt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 30 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2010 Spela dem på det vanliga sättet då. Fast jag har ingen aning om hur man gör det sen de skaffade nya layouten med tumme upp/ner systemet, men det går. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 30 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2010 När jag trycker på "förstora" på videon så går den till 480p samt att alla videor jag kollar på efter visas också förstorade som 480p. Prova det.Ibland finns inte den funktionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 30 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2010 Det beror inte på youtube, utan på uppladdaren. -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 30 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2010 Det beror på youtube också faktiskt. Ibland visas inte 480p knappen, men det är ovanligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.