Hoppa till innehåll

Dator


najzzz
 Dela

Rekommendera inlägg

suck.. Varför köra sån overkill på moderkortet när du kan lägga lite extra på ett 5870 istället?

Sen så har jag hört att i5 processorer presterar bättre i spel än i7.

Okej´:) tack

 

Ska ha den för att spela call of duty modern warfare 2, battlefield bad company2 på ganska hög grafik :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här har du en bättre dator: http://img686.imageshack.us/img686/2025/ineti5system.png

Har en snabbare hårddisk som har mycket högre kvalité än Hitachin.

 

EDIT:

Blev inte riktigt klar sist.

 

Nätdelen är såkallad modulär vilket gör att du kan göra grymt bra kabeldragningar, den har även mycket hög kvalité.

Grafikkortet är ett 5870 som är ett steg bättre än ett 5850.

 

Jag valde även med processorkylare och kylpasta, det kommer ge dig möjlighet att klocka processorn till säkert 4GHz ifall du lär dig.

Om inte så har du iallafall en riktigt sval och tyst kylare.

Redigerat av KalphiteQ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här har du en bättre dator: http://img686.imageshack.us/img686/2025/ineti5system.png

Har en snabbare hårddisk som har mycket högre kvalité än Hitachin.

 

EDIT:

Blev inte riktigt klar sist.

 

Nätdelen är såkallad modulär vilket gör att du kan göra grymt bra kabeldragningar, den har även mycket hög kvalité.

Grafikkortet är ett 5870 som är ett steg bättre än ett 5850.

 

Jag valde även med processorkylare och kylpasta, det kommer ge dig möjlighet att klocka processorn till säkert 4GHz ifall du lär dig.

Om inte så har du iallafall en riktigt sval och tyst kylare.

Ser nice ut, kan plocka ihop den riktigt åt mig? :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Istället för den Sythe Mugen kylaren så rekommenderar jag Corsair H50. Det är ett slutet vattenkylningssystem. Man behöver inte krångla med att skära till slangar eller fylla på med vatten, det är bara att koppla in och starta datorn...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser nice ut, kan plocka ihop den riktigt åt mig? :D

Menar du att du vill ha montering på den?

 

ELF: En H50 kylare kostar i princip dubbelt så mycket för kanske 5* lägre temperatur, tror inte att värmen kommer bli gränsen där processorn inte orkar klockas mer.

Redigerat av KalphiteQ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser nice ut, kan plocka ihop den riktigt åt mig? :D

Menar du att du vill ha montering på den?

 

ELF: En H50 kylare kostar i princip dubbelt så mycket för kanske 5* lägre temperatur, tror inte att värmen kommer bli gränsen där processorn inte orkar klockas mer.

 

ne men du skrev den inte blev riktigt klar sisst :P

 

EDIT: Vill inte ha vattenkylning

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blev inte helt klar med motiveringen för delarna bara, inköpslistan är densamma.

Bara att beställa, bygga ihop och lira.

okej, men är det vattenkylning på den? och kan inte du byta ut ramminnet så det blir 6Gb istället för 4Gb? :)

Skulle vara jäkligt sjyst av dig! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...