Ibanez Skrivet 4 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2010 Hej, om några dagar ska jag köpa en moped för jag fyller nämligen 15 då, men vilken ska jag ta? Jag har 3 olika märken som jag är riktigt sugna på, vilket är det bästa alternativet? Rieju RR Yamaha DT50-R den moderna versionen Skyteam 50 Om det finns andra bra och hyffsade mopeder för under 15000 så får ni gärna tipsa! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Noodles Skrivet 4 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2010 Hej, om några dagar ska jag köpa en moped för jag fyller nämligen 15 då, men vilken ska jag ta? Jag har 3 olika märken som jag är riktigt sugna på, vilket är det bästa alternativet? Rieju RR Yamaha DT50-R den moderna versionen Skyteam 50 Om det finns andra bra och hyffsade mopeder för under 15000 så får ni gärna tipsa! :) Du vet att du måste ta kurser och sedan göra ett prov för vanlig 30-moppe, va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 4 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2010 CH Racing WSM 50. Vet dock ej vad dom ligger på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 4 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2010 Jo jag vet, att jag måste ta kurser för både EU och 30 moppe. Jag bor utanför stan så en EU moppe vill jag helst ha eftersom det bara är bilväg in till stan och skolan. :) Är TMS bra mopeder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zhug Skrivet 5 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2010 TMS? njaa, det är väl en kina moppe? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 5 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2010 Mm, lika så Skyteam så det blir nog inte en sådan, men en Rieju RRX då? Jag har hittat en för 12.000, är det ett bra pris? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Inloggad Skrivet 5 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2010 EU-moppar är fjortismoppar. Skaffa en crossmoppe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 5 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2010 (redigerat) Alla jag har nämnt innan är crossmoppar! :_ Men nu är jag väldigt sugen på en Rieju, dom är ju Spanska och har väll ganska hög kvalitet? Men duger en TMS om man bara åker till och från skolan. Redigerat 5 Juni 2010 av Ibanez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 5 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2010 Alla jag har nämnt innan är crossmoppar! :_ Men nu är jag väldigt sugen på en Rieju, dom är ju Spanska och har väll ganska hög kvalitet? Men duger en TMS om man bara åker till och från skolan. Yamaha, Rieju, Derbi, Gilera och Beta har samma motor. Den heter Minarelli AM6. Kvalitén är den samma, men i regel är japanska märken alltid bättre kvalité. Gäller dock inte i detta fallet. En TMS duger fint, men ska du trimma ska du ha en moppe med Minarellimotorn, då den är strypt till 3 kw. Därför an du ta bort de strypningarna, så gör den ca 80. Ska du köra original och bara till och från skolan så kan du köpa vad som helst. En original moped går inte sönder i motorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 5 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2010 Okej, jag har 3 Rieju moppar på gång, en RRX men den är inte i sånt fint skick, sen två vanliga RR från 2004 och 2005 den från 2005 har rullat 525 mil och killen ska ha 13.000 för den, jag kommer köra otrimmat. Har hittat två moppar för 15.000 nya, den ena är en TMS, min kompis har en sån och den går helt OK. Den andra är en Orion och jag har ingen aning om hur dom är. http://www.superbilligt.se/product/k-7707/ http://www.tmsmotor.se/ Eftersom båda är väldigt billiga så är dom nog inte i världens bästa kvalitet men dock känns det på något konstigt sätt lite säkrare att köpa en ny moppe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 5 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2010 Okej, jag har 3 Rieju moppar på gång, en RRX men den är inte i sånt fint skick, sen två vanliga RR från 2004 och 2005 den från 2005 har rullat 525 mil och killen ska ha 13.000 för den, jag kommer köra otrimmat. Har hittat två moppar för 15.000 nya, den ena är en TMS, min kompis har en sån och den går helt OK. Den andra är en Orion och jag har ingen aning om hur dom är. http://www.superbilligt.se/product/k-7707/ http://www.tmsmotor.se/ Eftersom båda är väldigt billiga så är dom nog inte i världens bästa kvalitet men dock känns det på något konstigt sätt lite säkrare att köpa en ny moppe. Har dom varit otrimmade är det nog ingen fara med motorn. Rieju är bra mopeder. Orion har gjort dirtbikes länge, och det är bra grejjer. TMS ser med jättebra ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 5 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2010 Okej då vet jag, många säger att TMS och Skyteam går sönder eller att dom är skit och det är inget att ha, men om man sköter den och köper den ny så måste den väll hålla i några år? Jag har svarat på en sån här http://www.tmsmotor.se/ som kostar 13.000 på blocket från en firma så den är helt ny dom reade ut dom, den kan väll inte vara något jätte dåligt med tanke på standard priset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.