Hoppa till innehåll

Vilken Moped?


Ibanez
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 45
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Alla mätare har en programmerad procentuell ökning,moppar,hojar och bilar.

 

Det kan ju hända att han mätt med gps eller radar men jag vet ju inte.

Räcker med en cykeldator för att få exakt hastighet. Visar den 115 är det ändå över hundra, för så off är inte Derbis hastighetsmätare. Har för mig att den visar ungefär 6 km/h för fort på 100 km/h.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla mätare har en programmerad procentuell ökning,moppar,hojar och bilar.

 

Det kan ju hända att han mätt med gps eller radar men jag vet ju inte.

Räcker med en cykeldator för att få exakt hastighet. Visar den 115 är det ändå över hundra, för så off är inte Derbis hastighetsmätare. Har för mig att den visar ungefär 6 km/h för fort på 100 km/h.

 

Nej cykeldatorn måste var inställd på rätt.

Jag har digital hastighetsmätare på min hoj och den visar 115km/h när man kör 105.

Men det är min mätare med den inställningen som den har nu.

Jag tycker 6km/h fel vid 100 på en moppe är lite,med tanke på att den inte är konstruerad för dom hastigheterna.

Att jag tror det är för att det brukar vara en hel del krydd när man pratar om moppar.

Många mätare visar 10km/h för mycket redan vid 60-70.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, om några dagar ska jag köpa en moped för jag fyller nämligen 15 då, men vilken ska jag ta?

Jag har 3 olika märken som jag är riktigt sugna på, vilket är det bästa alternativet?

 

Rieju RR

Yamaha DT50-R den moderna versionen

Skyteam 50

 

Om det finns andra bra och hyffsade mopeder för under 15000 så får ni gärna tipsa! :)

Du ska ha en Piaggio Ciao. nothing else.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köp inte kinatrams, särskillt inte för sånt pris alltså. Bäst att du köper en begagnad ifrån Aprillia, Yamaha eller något känt som håller i kvalitet även som begagnad.

 

Har sett massa Aprillia SR50's för typ 13 000kr.

Aprilia är verkligen inte kvalitetsgrejjer. Men det är italienskt!! Hade en RS 125 som jag körde RoadRacing med, och vevsakslagret skar 2 gånger. Men det är ju lite annan körning än på vägen, och som sagt så är mopeder väldigt lika i originalkvalité.

 

Nej cykeldatorn måste var inställd på rätt.

Jag har digital hastighetsmätare på min hoj och den visar 115km/h när man kör 105.

Men det är min mätare med den inställningen som den har nu.

Jag tycker 6km/h fel vid 100 på en moppe är lite,med tanke på att den inte är konstruerad för dom hastigheterna.

Att jag tror det är för att det brukar vara en hel del krydd när man pratar om moppar.

Många mätare visar 10km/h för mycket redan vid 60-70.

Självklart menar jag när den är rätt inställd. Du har säkert rätt. Har inte studerat hastighetsmätare så noggrant och mina påståenden är till 100% baserat på egna upplevelser. Har alltså dålig erfarenhet av hastighetsmätare. Ja, 6 km/h är väldigt lite och är säkert fel av mig. Redigerat av Dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...