NeedforSpeed Skrivet 8 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2010 tjena, mitt problem är att jag inte kan gå in på internet- inte spela cod online (har inte spelat på 3 månader!!!) Förut så gick det men för ungefär 3 månader sen så pajade vårt internet men lagades sen. Efter de så har jag inte kunnat gå in på Internet. Jag har ändrat Ip-adressen och DNS massor av gånger och jag har lyckats fixa Ip-adressen men Internet anslutningen blir alltid misslyckad när jag testar anslutningen. När test av anslutningen är klar så kommer det upp en liten text där det står: Ett fel uppstod vid kommunikationen med servern. Detta är ett DNS fel (80710102) ...... Vad tusan ska jag göra??? att inte spela cod på 3 månader är hemskt!!! :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vixxec Skrivet 8 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2010 Får också det ibland, ifall någon har en lösning så är det jävlit uppskattat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 8 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2010 http://www.ehow.com/how_5332031_fix-dns-error.html tog mig 20 sec att googla fram Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SNUFFINATOR Skrivet 9 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2010 För mig kommer det när internet krånglar :s Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NeedforSpeed Skrivet 9 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2010 Men hur öppnar jag ett ''browser window''?? jag fattar inte ska jag gööra inställningarna på PS3 eller hur då?? fråga till prototype Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 15 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 Men hur öppnar jag ett ''browser window''?? jag fattar inte ska jag gööra inställningarna på PS3 eller hur då?? fråga till prototype Använd den internetwebbläsare du använder då du är inne här. Navigation bar är alltså adressfältet där du skriver in fuska.se, men då skriver du in en ipadress istället där det står. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jesus Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Använd den internetwebbläsare du använder då du är inne här. Navigation bar är alltså adressfältet där du skriver in fuska.se, men då skriver du in en ipadress istället där det står.Han kan inte bara använda IP:t som finns i guiden, inget som säger att det är hans interna router IP. Öppna terminal och skriv route -n Outputen du får är: Kernel IP routing table Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface 192.168.0.0 0.0.0.0 255.255.255.0 U 1 0 0 eth1 169.254.0.0 0.0.0.0 255.255.0.0 U 1000 0 0 eth1 0.0.0.0 192.168.0.1 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth1 Längst ned ser du 192.168.0.1 för dig kommer det stå samma sak eller något annat och det är den du ska skriva in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.