Hoppa till innehåll

Fel Med Internet

NeedforSpeed

Rekommendera inlägg

tjena, mitt problem är att jag inte kan gå in på internet- inte spela cod online (har inte spelat på 3 månader!!!) Förut så gick det men för ungefär 3 månader sen så pajade vårt internet men lagades sen. Efter de så har jag inte kunnat gå in på Internet. Jag har ändrat Ip-adressen och DNS massor av gånger och jag har lyckats fixa Ip-adressen men Internet anslutningen blir alltid misslyckad när jag testar anslutningen. När test av anslutningen är klar så kommer det upp en liten text där det står: Ett fel uppstod vid kommunikationen med servern. Detta är ett DNS fel (80710102) ......

Vad tusan ska jag göra??? att inte spela cod på 3 månader är hemskt!!! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men hur öppnar jag ett ''browser window''?? jag fattar inte ska jag gööra inställningarna på PS3 eller hur då??

fråga till prototype

Använd den internetwebbläsare du använder då du är inne här. Navigation bar är alltså adressfältet där du skriver in fuska.se, men då skriver du in en ipadress istället där det står.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
Gäst Jesus

Använd den internetwebbläsare du använder då du är inne här. Navigation bar är alltså adressfältet där du skriver in fuska.se, men då skriver du in en ipadress istället där det står.

Han kan inte bara använda IP:t som finns i guiden, inget som säger att det är hans interna router IP.

Öppna terminal och skriv

route -n

Outputen du får är:

Kernel IP routing table
Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref    Use Iface
192.168.0.0     0.0.0.0         255.255.255.0   U     1      0        0 eth1
169.254.0.0     0.0.0.0         255.255.0.0     U     1000   0        0 eth1
0.0.0.0         192.168.0.1     0.0.0.0         UG    0      0        0 eth1

Längst ned ser du 192.168.0.1 för dig kommer det stå samma sak eller något annat och det är den du ska skriva in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...