PussyCat Skrivet 8 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2010 Tjena ! Behöver hitta Firefox målmapp, där all info och allting samlas. Vill kunna plocka upp samma FF med samma plug-ins och moduler på min nya dator. Det är ganska brådskande därför att datorn jag sitter på nu ska vara inne imorgon. Alltså, jag behöver hjälp med att hitta mappen där alla FireFox filer är samlade och där all info finns. Snälla, behöver snabba svar. / Adi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 8 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2010 Tjena ! Behöver hitta Firefox målmapp, där all info och allting samlas. Vill kunna plocka upp samma FF med samma plug-ins och moduler på min nya dator. Det är ganska brådskande därför att datorn jag sitter på nu ska vara inne imorgon. Alltså, jag behöver hjälp med att hitta mappen där alla FireFox filer är samlade och där all info finns. Snälla, behöver snabba svar. / Adi Vilket operativsystem har du? Och är det 64 bit? Skiljer sig ganska stort... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 8 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2010 (redigerat) %appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles Tror det funkar på alla windows OS. Redigerat 8 Juni 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 8 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2010 Windows XP. @WASD, beskriv hur man kommer dit. Är allmänt efterbliven när det gäller explorer.exe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 8 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2010 Skriv det i addressfältet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 8 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2010 Körde "kör" och hittade det därigenom. Kan jag bara kopiera över alla/de mappar jag behöver på min externa och sedan köra in det i %appdata% på min nästa dator ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 8 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2010 (redigerat) Ja. Mapparna heter olika på alla datorer men de heter något i stil med "fozy71eo.default". Bara att kopiera innehållet i den mappen till din nya dator som har en mapp med annat namn. Eller så kopierar du bara hela %appdata%\Mozilla Redigerat 8 Juni 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 8 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2010 (redigerat) Funkar detta på alla mappar i "Application Data" ? [EDIT] Så jag kan bara i stort sett dra hela "Application Data" till min externa och sedan kopiera in i min nya dator sedan ? Redigerat 8 Juni 2010 av PussyCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 8 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2010 (redigerat) Funkar detta på alla mappar i "Application Data" ? [EDIT] Så jag kan bara i stort sett dra hela "Application Data" till min externa och sedan kopiera in i min nya dator sedan ? Yepp, annars kan du ju bara testa :P Har inget svar på din edit Redigerat 8 Juni 2010 av XxMENLOLxX Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 8 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2010 Men vafan, inte bara och testa. Datorn som jag kopierar ifrån ska vara inlämnad imorgon, därför måste jag ju veta om detta funkar för jag vill ha kvar mina nuvarande saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 8 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2010 (redigerat) %appdata% innehåller mer än bara firefox saker. Du kan ta hela den mappen men jag skulle undvika att överföra allting till din nya dator. Jag rensade precis min firefox profil för att den laggade och sparade bara bokmärken, sparade lösenord och sånt och den laggar inte längre. Om du överför allting kanske prestandan sänks menar jag, men gör gärna backup på hela %appdata%. Ja det funkar, det är där allting som har med firefox att göra sparas. Redigerat 8 Juni 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 8 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2010 Tar bara det jag vill ha/har nytta av på min nya. Såsom webbläsare och kommunikationsprogram. Sitter alla insticksmoduler och add-ons där också ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.