Hoppa till innehåll

Photoshop Cs3

Gäst nail

Rekommendera inlägg

Gäst nail

Fel forum, men du markerar hela bilden, högerklickar och väljer "fyll i markering" och så väljer du antal pixlar du vill fylla i och färg och sen har du en ram.

Flyttar till rätt forum.

ja har inte svensk version så hur gör jag i engelsk`detta är vad jag fårnär jag högerklickar o markerar http://i50.tinypic.com/vdpvn6.jpg

Redigerat av nail
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men lol. Testa dig fram, det beror ju på hur stor bild du har. Blir det fel så trycker du ctrl+z så ångrar du det du gjorde så det försvinner.

ok tack för hjelpen du kan låsa nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ta "Fill".

ok har testat det nu men vilket värde på px ska ja ta för att det ska bli en bra ram :huh:

1-2px duger.

Eller om man vill göra en lite roligare ram så kan man först göra en svart ~8px ram, sedan en vit 6-7px ram sedan en svart 1px ram och sätter lagret på ljusare, täck över eller något som blir bäst till bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst nomercy421

Ta "Fill".

ok har testat det nu men vilket värde på px ska ja ta för att det ska bli en bra ram :huh:

1-2px duger.

Eller om man vill göra en lite roligare ram så kan man först göra en svart ~8px ram, sedan en vit 6-7px ram sedan en svart 1px ram och sätter lagret på ljusare, täck över eller något som blir bäst till bilden.

Smart Raptomex ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...