Hoppa till innehåll

Laga Laptop?

Toffeldjur

Rekommendera inlägg

Har skrivit en annan tråd här om köp av en ny dator. Nu när jag gick och pratade med pappa så kom han på att han har en Acer-laptop som jag kan få. Anledningen till att den inte används är att den inte kan laddas då själva uttaget till laddaren har gått sönder, och piggen där är borta. Hur krångligt är det att laga och vad kan det kosta? Antar att det är svårt att ge ett rakt svar på, men är det värt att försöka göra något åt? Garantin är slut dessvärre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har skrivit en annan tråd här om köp av en ny dator. Nu när jag gick och pratade med pappa så kom han på att han har en Acer-laptop som jag kan få. Anledningen till att den inte används är att den inte kan laddas då själva uttaget till laddaren har gått sönder, och piggen där är borta. Hur krångligt är det att laga och vad kan det kosta? Antar att det är svårt att ge ett rakt svar på, men är det värt att försöka göra något åt? Garantin är slut dessvärre.

om själva laddaren är paj o inte batteriet kan du väl bara köpa en ny sladd :huh:

kolla här o säg om det är detta du menar. http://www.pricerunner.se/cl/202/Tillbehoe...299309=30299311

Redigerat av nail
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nytt försök. På den delen som man stoppar in i datorn på en laddare finns en liten pigg. Den delen, där den piggen ska stickas in i datorn, har lossnat och är borta. Det är alltså bara ett tomt hål i datorn. På så sätt går datorn inte att ladda. Det är inget fel på batteriet. Den delen som lossnat bör enligt min pappa gå att löda tillbaka på moderkortet, och jag undrar då om det är värt att lämna in den (utan garanti) eller om det är för dyrt och krångligt för att vara värt det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nytt försök. På den delen som man stoppar in i datorn på en laddare finns en liten pigg. Den delen, där den piggen ska stickas in i datorn, har lossnat och är borta. Det är alltså bara ett tomt hål i datorn. På så sätt går datorn inte att ladda. Det är inget fel på batteriet. Den delen som lossnat bör enligt min pappa gå att löda tillbaka på moderkortet, och jag undrar då om det är värt att lämna in den (utan garanti) eller om det är för dyrt och krångligt för att vara värt det?

eftersom det kan bli ett jävla pilljobb så tycker jag att du kan lämna in den på reparation :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror väll helt på vad det kostar, och hur mycket datorn är värd. Lite info om den?

Du kan väl också ringa något företag och fråga hur mycket det kan kosta att laga?

Det är en Acer Aspire 5024WLMi. Men jag tänkte mest på om det var en "vanlig" skada, och om jag i så fall skulle få reaktioner som "åh, det är jättekrångligt och dyrt, köpr en ny!" eller "ah, nä det är inga problem att fixa, lämna in den så fixar dom det" från er. :P Men då får jag kolla vidare :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har hört att det finns folk som har pillat in en ståltrådsbit så har det fungerat. Men det är ju inte säkert eftersom det är lätt att kortsluta datorn.

Skulle du löda är risken stor att du kommer träffa något. Lämna in skiten lär kosta mer en att byta ut modekortet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...