najzzz Skrivet 12 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2010 (redigerat) Tjena, har ju fixat ett nytt OS på min bärbara :cool: , men nu är det så att jag tänkte köra mitt mobilanätvärk (telia) och autorun är ju en .exe fil och ubuntu "stödjer" inte den sortens fil. Så min fråga är: Finns det något program man ladda hem så man kan öppna den filen och surfa vi det mobilanätvärket? :) :thanks: Tacksam för svar EDIT: Väldigt bra OS i alla fall B) :student: ///Najzzz Redigerat 12 Juni 2010 av najzzz Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 12 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2010 Finns ett program som heter "Wine" Fick det med det på mitt gamla Ubuntu men en 10 sekunders sökande på google borde du hitta det :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
najzzz Skrivet 12 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2010 Finns ett program som heter "Wine" Fick det med det på mitt gamla Ubuntu men en 10 sekunders sökande på google borde du hitta det :) Okej tackartackar ska kolla nu :) Finns ett program som heter "Wine" Fick det med det på mitt gamla Ubuntu men en 10 sekunders sökande på google borde du hitta det :) Okej tackartackar ska kolla nu :) Nope, funkar kanske det gör, men inte i detta läge. Det kommer bara upp att det kan vara en farlig fil och därefter öppnar det den ej, har gåt in på egenskaper och markera "tillåt att göra som pogram" men då kommer det upp att "Filsystemet endast läsbart"....Någon hjälp tack? :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 12 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2010 Kan du länka till sidan du laddade ner från? Skulle vilja undersöka den sidan lite... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonaldDuckk Skrivet 12 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2010 Han tog ner det från den officiella ubuntusidan.... http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
najzzz Skrivet 12 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2010 Han tog ner det från den officiella ubuntusidan.... http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/downloadPrecis! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 12 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2010 Jag menade Wine... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
najzzz Skrivet 12 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2010 På deras sida, Program--->Programcentral för Ubuntu---> Sök på "wine" sedan installera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g1zm0 Skrivet 13 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2010 Nu kör jag visserligen Linux mint men det borde vara lika. Du måste göra filen körbar innan du kan öppna den i Wine. Du gör det genom egenskaperna på filen i fliken Rättigheter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
najzzz Skrivet 13 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2010 (redigerat) Nu kör jag visserligen Linux mint men det borde vara lika. Du måste göra filen körbar innan du kan öppna den i Wine. Du gör det genom egenskaperna på filen i fliken Rättigheter. Jag sa ju att det inte gick, provade det i den bilden jag visade :) Får att det är bug i wine, när jag packade upp det i en annan mapp, och sen stängs det ner :( Får upp detta felmedelande. Redigerat 13 Juni 2010 av najzzz Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonaldDuckk Skrivet 13 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2010 http://www.winehq.org/download/deb Har du gjort som det står där för att installera? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 13 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2010 http://www.winehq.org/download/deb Har du gjort som det står där för att installera? Det har han troligen inte, för man packar ju inte upp Wine till "en mapp". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.