najzzz Skrivet 13 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2010 http://www.winehq.org/download/deb Har du gjort som det står där för att installera? Nej, skrev ju att jag laddade hem det från ubuntus egna "app" sida. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonaldDuckk Skrivet 13 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2010 (redigerat) Skriv in sudo add-apt-repository ppa:ubuntu-wine/ppa i terminalen. Redigerat 13 Juni 2010 av DonaldDuckk Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
najzzz Skrivet 13 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2010 Skriv in sudo add-apt-repository ppa:ubuntu-wine/ppa i terminalen.Okej, men vart i terminalen? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonaldDuckk Skrivet 13 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2010 vadå vart i terminalen? Copypasta in det dit bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
najzzz Skrivet 13 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2010 vadå vart i terminalen? Copypasta in det dit bara.Okej, fick tillet nu :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JePPe9 Skrivet 14 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2010 (redigerat) Tjena, har ju fixat ett nytt OS på min bärbara :cool: , men nu är det så att jag tänkte köra mitt mobilanätvärk (telia) och autorun är ju en .exe fil och ubuntu "stödjer" inte den sortens fil. Så min fråga är: Finns det något program man ladda hem så man kan öppna den filen och surfa vi det mobilanätvärket? :) :thanks: Tacksam för svar EDIT: Väldigt bra OS i alla fall B) :student: ///Najzzz BRA OS? HELVETE HELLER!!!!! Rena skiten karscha hela jävla datorn så nu får jag sitta vid morsans dator. Redigerat 14 Juni 2010 av JePPe9 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g1zm0 Skrivet 14 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2010 Tjena, har ju fixat ett nytt OS på min bärbara :cool: , men nu är det så att jag tänkte köra mitt mobilanätvärk (telia) och autorun är ju en .exe fil och ubuntu "stödjer" inte den sortens fil. Så min fråga är: Finns det något program man ladda hem så man kan öppna den filen och surfa vi det mobilanätvärket? :) :thanks: Tacksam för svar EDIT: Väldigt bra OS i alla fall B) :student: ///Najzzz BRA OS? HELVETE HELLER!!!!! Rena skiten karscha hela jävla datorn så nu får jag sitta vid morsans dator. Your doing it wrong... Har aldrig fårr Linux att krasha nån av mina datorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 14 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2010 http://ubuntu-bossieman.blogspot.com/2007/...545998950877412 bara jag som visste att det fanns till ubuntu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonaldDuckk Skrivet 14 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2010 BRA OS? HELVETE HELLER!!!!! Rena skiten karscha hela jävla datorn så nu får jag sitta vid morsans dator.Fanboi much? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JePPe9 Skrivet 15 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 (redigerat) Laddade hem wubi. Installera Ubuntu alltså inte Xubuntu eller nåt sånt bara Ubuntu 10.04. Startar datorn igen när det installerats färdigt. Windows-fil på Windows Vista Ultimate 32Bit försvann. En så kallad Hal-fil. Ubuntu vill bara att jag ska välja loader????? KexP avinstallerade jag och Vista kunde jag inte kö på p.g.a Hal-filen. Sen när jag klickar på båda så går det bara tillbaks till att jag ska välja Ubuntu, Vista eller KexP? Men fixat datorn nu iaf. 1. Ta ut båda hårddiskarna 2. Ta några andra 3. Intallera Nåt OS på en hårddisk 4. sett tillbaks dem du tog ut men behåll alla diskar i datorn. 5. formatera alla hårddiskar förut där du nyss installerat ditt OS 6. Gör iordning datorn 7. Klart! Så fixar man om man har installerat Ubuntu som kraschar en dator EDIT: PS. Tog mig 4 timmar och 30 minuter ungefär. Redigerat 15 Juni 2010 av JePPe9 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonaldDuckk Skrivet 15 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 HAHAHAHA, Wubi? Du installerade ett program som öppnar ett nytt fönster som låtsas vara ett annat os, OCH FÅR DATORN ATT KRASCHA? x) Lol, du har ju inte ens installerat ubuntu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
najzzz Skrivet 15 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 http://ubuntu-bossieman.blogspot.com/2007/...545998950877412 bara jag som visste att det fanns till ubuntu? Ska testa det tack :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.