Hoppa till innehåll

Focus


PH123
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, har länge undrat vad focus är men har alltid glömt att fråga. vad har man det till och vad gör det??? Fattar ingeting. Tack på förhand. EDIT: vi kan rå detta sammtidigt. Det här med fake cast, hur gör man och vad är det för mening????

Redigerat av PH123
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, har länge undrat vad focus är men har alltid glömt att fråga. vad har man det till och vad gör det??? Fattar ingeting. Tack på förhand. EDIT: vi kan rå detta sammtidigt. Det här med fake cast, hur gör man och vad är det för mening????

Focus: Du får ett nytt target som du håller koll på, t.ex. om du är mage och har polymorph på något fast du nukear bossen, så kan du ha Focus på Polymorph target och se när Polymorph börjar ta slut. Eller om du måste dra Misdirect på tanken, fast vill inte förlora target på bossen för max dps, så tar du /focus på tanken och gör en macro som skickar Misdirect på tanken utan att byta target.

 

Fakecast: Du castar något men avbryter det mitt i, för att få fienden(pvp) att casta en interrupt, så hans interrupt missar din cast och hamnar på cooldown. Då kan du casta fritt på honom. Du gör det genom att casta något sen röra dig innan casten är klar, för att få fienden att slösa sin interrupt, sen castar du igen. Alla måste kunna fakecasta i arena, speciellt rogues och warriors. Jag själv brukar fakecasta first aid och hearthstone

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej. Tack så mycket. Vi kan ta detta sammtidigt så vi slipper göra en ny tråd: kan ni någon bra balance pvp specc och glyphs, samma med resto så jag kan heala i arena tex. Tack igen.

Du ska helst hitta en spec som du vill köra i arena. Att ha 2 specs och lira arena är inte särskilt smart för gearet om man inte ligger på runt 2400+ antar jag då man får massvis av points. Men jag antar att du inte spelar så högt.. Jag skulle tagit boomkin i ditt fall eftersom ni har starfall som skadar väääldigt mycket.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Gäst Jesus

Här har du en bra druid guide med binds,specs,gear och addons!

 

http://hydramist.net/blog/guides/tzimisces-druid-guide/

Tack för den! Men jag undrar huruvida den är up to date eller inte då det står "Target self = F1" eller finns det någon anledning till detta annat än heals som man kan ställa in att den automagiskt skola targeta en?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här har du en bra druid guide med binds,specs,gear och addons!

 

http://hydramist.net/blog/guides/tzimisces-druid-guide/

Tack för den! Men jag undrar huruvida den är up to date eller inte då det står "Target self = F1" eller finns det någon anledning till detta annat än heals som man kan ställa in att den automagiskt skola targeta en?

 

F1 har alltid varit target self, F2 är target party member 1, F3 party member 2 etc.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här har du en bra druid guide med binds,specs,gear och addons!

 

http://hydramist.net/blog/guides/tzimisces-druid-guide/

Tack för den! Men jag undrar huruvida den är up to date eller inte då det står "Target self = F1" eller finns det någon anledning till detta annat än heals som man kan ställa in att den automagiskt skola targeta en?

 

Jo finns typ

"

#showtooltip Spellname

/cast [target=self] Spellname

"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...