Hoppa till innehåll

Sömn Och Drömmar


Mezox
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 199
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag har drömt det här två gånger och jag har säkert redan skrivit det i någon gammal dröm-tråd men den är så bra att man kan skriva den igen.

 

Jag drömde att hela jorden skulle gå under och ALLA människor på jorden skulle gömma sig i EN... STATOIL-MACK.

Redigerat av Kam
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Något jag märkt är att det är väldigt lätt att veta om en person hittar på en dröm.

Men visst, ibland vet man ju inte.

För har man berättat om sin dröm så är det logiskt att någon annan berättar en egen, och då kan fantasin skena iväg rejält.

 

Ifall jag har mardrömmar så är det om nån jävla "gegga" som jag är fast i och någonting jagar mig.

Får mjölksyra osv.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Något jag märkt är att det är väldigt lätt att veta om en person hittar på en dröm.

Men visst, ibland vet man ju inte.

För har man berättat om sin dröm så är det logiskt att någon annan berättar en egen, och då kan fantasin skena iväg rejält.

 

Ifall jag har mardrömmar så är det om nån jävla "gegga" som jag är fast i och någonting jagar mig.

Får mjölksyra osv.

Precis så har jag det också.... Man blir jagad av nåt kontigt i i ett trekantigt rum med massa geometri överallt och man springer och springer men det känns som man vadar i vatten.... Asläbbigt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag minns min grupp som jag hade om detta jag :P..

Har inte på länge försökt med att få en luciddröm. Och inte kommer jag nog orka det heller ^^

 

Något jag märkt är att det är väldigt lätt att veta om en person hittar på en dröm.

Men visst, ibland vet man ju inte.

För har man berättat om sin dröm så är det logiskt att någon annan berättar en egen, och då kan fantasin skena iväg rejält.

 

Ifall jag har mardrömmar så är det om nån jävla "gegga" som jag är fast i och någonting jagar mig.

Får mjölksyra osv.

Precis så har jag det också.... Man blir jagad av nåt kontigt i i ett trekantigt rum med massa geometri överallt och man springer och springer men det känns som man vadar i vatten.... Asläbbigt!

 

Mina mardrömmar är oftast så att jag springer och springer men kommer ingenstans. Finns många hål på vägen och liknande. Men var länge sedan jag drömde en mardröm.

Redigerat av 2FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker ärligt talat att jag hade roligare drömmar innan jag började med lucid dreaming.

Ja, om man bortser från de få gånger det faktiskt har fungerat, då.

Har nästan inga mardrömmar längre, brukade alltid drömma

om zombies förr, vilket var jävligt läskigt emellanåt.

Minns att jag en gång rullade in mig i en matta för att gömma mig för de jävlarna.

Nu för tiden har jag mest lagom sansade drömmar, exempelvis chattar jag ofta med min flickvän innan jag somnar,

vilket leder till att jag har drömmar där jag gör just det. Sen vaknar jag och vet inte vad som sagts och vad jag bara drömt. Sjukt irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte på länge försökt med att få en luciddröm. Och inte kommer jag nog orka det heller ^^

Det går inte att vara så lat så att man inte orkar försöka få LDs. MILD är en teknik innefattar att du bara tänker på ett specifikt sätt medans du försöker somna. Vanligtvis upprepar man i huvudet något i stil med "Jag kommer vara medveten att jag drömmer" tills man somnar. Det är vanligt att man somnar snabbare än vanligt dessutom.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte på länge försökt med att få en luciddröm. Och inte kommer jag nog orka det heller ^^

Det går inte att vara så lat så att man inte orkar försöka få LDs. MILD är en teknik innefattar att du bara tänker på ett specifikt sätt medans du försöker somna. Vanligtvis upprepar man i huvudet något i stil med "Jag kommer vara medveten att jag drömmer" tills man somnar. Det är vanligt att man somnar snabbare än vanligt dessutom.

 

Jag tror det var MILD jag försökte mig på faktiskt då jag försökte förut. Jag försökte vara lungn samtidigt som jag sa åt mig att vara medveten eller något liknande. Finns ju en massa som WILD om jag inte minns helt fel. Vet dock inte vad man ska göra på de..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

WILD är att vara medveten från att man går och lägger sig tills att man hamnar i en dröm, man "somnar" alltså aldrig, men man går in i en dröm. Själv tycker jag det är väldigt svårt, somnar hela tiden. Det är ingen nybörjarteknik imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

WILD är att vara medveten från att man går och lägger sig tills att man hamnar i en dröm, man "somnar" alltså aldrig, men man går in i en dröm. Själv tycker jag det är väldigt svårt, somnar hela tiden. Det är ingen nybörjarteknik imo.

Fast WILD ska ju användas i samband med WBTB... :s

Annars är det ju cp-svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...