💬
Logga in
Fuska.se

Sömn Och Drömmar

199 svar · startad

lucid drömmar verkar coola...måste vara roligt ibland...tänk så hatar man nån också är man gud och utplånar dom B) äsch...det är jobbigt att vara i en lucid dröm som man faller i direkt B)

↗ till inlägget

äsch...det är jobbigt att vara i en lucid dröm som man faller i direkt

Va? Har du haft en LD nån gång?

minns inte riktigt...hade det nån gång att jag fallde ner i ett hål och var riktigt rädd...det kändes som att jag var rädd och föll...det är det ända jag minns...och tror jag har haft en sömnparalys eller kanske ld för något tag sen...jag vaknade tidigt och jag blundade men jag frös...och bestämde mig för att klockan var mycket och vaknade...bruka bestämma mig för att vakna också gör jag det

edit:nu minns jag en sak till jag var lite lugn också för jag övertalade mig själv att det var en dröm:och visste det

Man är inte rädd för något i en "äkta LD", möjligen att drömmen ska ta slut :P Att falla kan vara skönt.

inte i ett "Bottenlöst svart hål"

Jag har aldrig lyckats styra drömmar efter att jag fattar att jag drömmer. Vaknar alltid någon sekund efter :(

edit:Jag var ca 5-6 år

↗ till inlägget

inte i ett "Bottenlöst svart hål"

Så du styrde drömmen genom att falla tills du vaknar. Låter som din 5-6 åriga hjärna hade mycket kontroll ;)

Senast ändrad:

Det är for the record ganska vanligt med LD's när man är ung.

Hur är det man ska göra då?

Hittar bara engelska guides..

↗ till inlägget

@Jonas_95: Det där är inte utanför kroppen-upplevelser utan det kallas bland annat för Omen, att se saker som sedan inträffar.

jag kanske svarade på fel inlägg eller så tryckte jag på fel "Svara"-knapp

↗ till inlägget

Vilka du verkligen borde kunna förstå vid din ålder.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Vilka du verkligen borde kunna förstå vid din ålder.

Visst, men är guiden av nån professor som lindar in det viktigaste i en massa blehh så blir man bara förvirrad.

Iallafall jag.

Har haft Luciddrömmar ganska ofta, har också haft sömnparalys 1 gång.

Det var riktigt obehagligt.

↗ till inlägget

Svenska: http://lucidus.manganation.se/
20 Jun 2010
Trådstartare #96

Jag har nu en ny favorit reality check (man måste skriva isär när man blandar in engelska): Hålla för näsan och blåsa! Det kommer funka rätt så bra tror jag. Det känns som att mitt undermedvetna förväntar att jag kan blåsa genom näsan även då jag håller för den (kanske för att andas är så sjävklart). :D

Senast ändrad:

21 Jun 2010

Meh, får aldrig till LD. Kan ni ge några tips på hur man ska göra WILD/MILD etc rätt/bra/lätt. ;)

Trådstartare #98

Hört att det blir enklare att gå in i WILD om du vaknar efter ungefär 6 timmars sömn så att du fortfarande är sömnig.

↗ till inlägget

Hört att det blir enklare att gå in i WILD om du vaknar efter ungefär 6 timmars sömn så att du fortfarande är sömnig.

Sen är man vaken i nån timme, och försöker under tiden

fokusera sina tankar på LD-relaterade grejer. Promenader funkar

också utmärkt. Därefter lägger man sig och WILD'ar. Detta är vad

som kallas för WBTB/Wake Back To Bed.

Jag har provat WBTB 2 gånger och fick LD 1 av dem, inte värt det tycker jag. Om man är nybörjare och inget annat funkar är det säkert värt några försök men det är inte värt det för mig.

En till LD inatt förresten utan att ha använt någon taktik. Jag åt choklad och flög runt :) Men jag är inte så bra på att styra när jag flyger :/

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in