Dave37 Skrivet 15 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 (redigerat) Jag börjar störa mig på list-funktionen, den blir helt kaotisk när man väl ha postat. ex: Här är en fin rubrik till min lista [list] [*] Här är första punkten, det står lite fin text här om allt möjligt, hittills ser det ju rätt bra ut och så. [*] Ok andra punkten nu då, ja, det ser inte så farligt ut det heller, fint mellanrum mellan första och andra punkten. [*] Tredje och still going strong. Det är en systematisk och lättöverskådlig struktur i listan. [*] Och så lägger vi till en till punkt bara för att många punkter på en lista ser snyggt ut. [/list] Och sen kommer det lite mer text här under som förklarar vidare om väder och vind. När man postar det ser det ut såhär: Här är en fin rubrik till min lista Här är första punkten, det står lite fin text här om allt möjligt, hittills ser det ju rätt bra ut och så. Ok andra punkten nu då, ja, det ser inte så farligt ut det heller, fint mellanrum mellan första och andra punkten. Tredje och still going strong. Det är en systematisk och lättöverskådlig struktur i listan. Och så lägger vi till en till punkt bara för att många punkter på en lista ser snyggt ut. Och sen kommer det lite mer text här under som förklarar vidare om väder och vind. Jaha ok, mellanrummet mellan punkterna fick man inte ha... aja,det kan man ju leva med tycker man. men sen ska man in och redigera en punkt eller lägga till en till: Här är en fin rubrik till min lista[list][lista] Här är första punkten, det står lite fin text här om allt möjligt, hittills ser det ju rätt bra ut och så. [/lista][lista] Ok andra punkten nu då, ja, det ser inte så farligt ut det heller, fint mellanrum mellan första och andra punkten. [/lista][lista] Tredje och still going strong. Det är en systematisk och lättöverskådlig struktur i listan. [/lista][lista] Och så lägger vi till en till punkt bara för att många punkter på en lista ser snyggt ut.[/lista] [/list] Och sen kommer det lite mer text här under som förklarar vidare om väder och vind. "Vad i!? Vart tog min rubrik vägen? jaha, den försvann in där... och nu ska vi se... punkterna är... var då nånstans? hmm... jaha, de omsluts av [lista][/lista]-tags, ok, så nu har jag ändrat. Amen vad fan, jag ändrade i [list][/list] istället! ok, vi ger det ett försök till... hmm... så.. nähä! "öppna antalet taggar matchar inte antalet stängda", vad fan tog jag nu bort!!!?" alltså listan kan göras lång på fruktansvärt jobbiga saker som ofta uppstår när man håller på med listor, varför ska det vara så extremt krångligt? Visst efter man har jobbat lite med det jobbiga systemet så lär man sig, men det tar alldeles för lång tid och risken för att nått går åt helvete är överdrivet stor. EDIT: Ändrade lite. Redigerat 15 Juni 2010 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 15 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 (redigerat) Det är bbcodes, admin kan inte göra så mycket av det förutom att hitta/göra en ny eller radera den. (och vem tror admin kommer göra en ny.. nja) Redigerat 15 Juni 2010 av 2FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.