Oijsan Skrivet 17 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2010 Hej allihop! Idag blev jag sugen på att spela Croc: The legend of the Gobbos. Så jag tog fram min skiva och installerade det. Men musiken i spelet funkar inte! Jag har kollat i inställningarna men allting står rätt till! Vet någon vad jag kan göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 17 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2010 (redigerat) Hej allihop! Idag blev jag sugen på att spela Croc: The legend of the Gobbos. Så jag tog fram min skiva och installerade det. Men musiken i spelet funkar inte! Jag har kollat i inställningarna men allting står rätt till! Vet någon vad jag kan göra? Ja du kan ju alltid spela utan musik:) nä men kolla så att ljudet på datorn är på och så alla sladdar sitter i, annars kan du ju testa ominstallera. Edit: om skivan är repig så kan du testa lämna in för slipning på någon spelbutik. Redigerat 17 Juni 2010 av TJaalol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 17 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2010 Gör rent skivan. Kan vara en repa där ljudspåret ligger. Så att det är problem med att läsa av det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oijsan Skrivet 17 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2010 Hej allihop! Idag blev jag sugen på att spela Croc: The legend of the Gobbos. Så jag tog fram min skiva och installerade det. Men musiken i spelet funkar inte! Jag har kollat i inställningarna men allting står rätt till! Vet någon vad jag kan göra? Ja du kan ju alltid spela utan musik:) nä men kolla så att ljudet på datorn är på och så alla sladdar sitter i, annars kan du ju testa ominstallera. Edit: om skivan är repig så kan du testa lämna in för slipning på någon spelbutik. Skivan är i perfekt skick och sladdarna sitter helt i och ljudeffekterna fungerar. Jag ska testa att ominstallera sen. Spelet är frân typ 1998 eller sâ. Jag har dock för mig att musiken fungerar pâ XP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 17 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2010 Spelet kanske inte är gjort för XP ? Testa att köra i kompatibilitetsläge för Windows 95/98. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oijsan Skrivet 18 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2010 Spelet kanske inte är gjort för XP ? Testa att köra i kompatibilitetsläge för Windows 95/98.Det är gjort för Windows 95. Jag har testat med kompatibelitetsläge för Windows95/98. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 18 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2010 (redigerat) Kör med 640x860 bildpunkter inklusive 256 färger då ? Många gamla spel har dem inställningarna. Redigerat 18 Juni 2010 av PussyCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oijsan Skrivet 21 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2010 Kör med 640x860 bildpunkter inklusive 256 färger då ? Många gamla spel har dem inställningarna.Jag tror inte det hjälper eftersom det är musiken det är fel på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ShaneSmeltz Skrivet 21 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2010 Kan tyvärr inte hjälpa dig med ett svar på frågan. Men tack för att du påminde mig om Croc. Minns att jag tyckte att det var riktigt kul när det kom ut. Jag ska kanske också ta och spela en runda snart igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 21 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2010 Kör med 640x860 bildpunkter inklusive 256 färger då ? Många gamla spel har dem inställningarna.Jag tror inte det hjälper eftersom det är musiken det är fel på. Kollat så att alla ljudfiler ligger i installationsmappen ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oijsan Skrivet 24 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2010 Kör med 640x860 bildpunkter inklusive 256 färger då ? Många gamla spel har dem inställningarna. Jag tror inte det hjälper eftersom det är musiken det är fel på. Kollat så att alla ljudfiler ligger i installationsmappen ? Ja, de finns däri. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.