PussyCat Skrivet 19 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 Hejsan! Jag har ett litet problem. Sedan jag införskaffade min nya dator har min ping på Crossfire hoppat som satan. Mellan 40 - 100 då den vanligtvis ligger på 40 - 50. Vad är det som händer ? Tankar min dator ner ofrivilligt eller är något program som spökar ? Har Windows 7 64-bit om det hjälper något. En sak till, finns det någon pryl som kollar hur mycket internet olika program drar. / Adi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 20 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2010 Ctrl + Alt + Delete - Starta aktivitetshanterarn - Processer - Sortera efter CPU - Kolla vilket program som drar mest CPU - Känner du inte igen namnet/förkorningen - Google - Se vad folk säger om det samt om någon har samma problem som dig - Anser folk det att vara ett virus/skit program - Markera och tryck "delete" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 20 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2010 Ctrl + Alt + Delete - Starta aktivitetshanterarn - Processer - Sortera efter CPU - Kolla vilket program som drar mest CPU - Känner du inte igen namnet/förkorningen - Google - Se vad folk säger om det samt om någon har samma problem som dig - Anser folk det att vara ett virus/skit program - Markera och tryck "delete" Hur mycket ett program använder sig av internet avgör inte hur mycket CPU kraft det använder. Tycker att TS ska ta reda på hur denne använder routern och sedan kolla lite på vart trafiken kommer och går ifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 20 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2010 Körs programmet i bakgrunden uppkopplat till internet så drabbas internet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 20 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2010 Jo, men det är självklart. T,ex Utorrent drar 0-1% CPU för mig men kan ändå använda all min bandbredd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 20 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2010 (redigerat) Ctrl + Alt + Delete - Starta aktivitetshanterarn - Processer - Sortera efter CPU - Kolla vilket program som drar mest CPU - Känner du inte igen namnet/förkorningen - Google - Se vad folk säger om det samt om någon har samma problem som dig - Anser folk det att vara ett virus/skit program - Markera och tryck "delete" Hur mycket ett program använder sig av internet avgör inte hur mycket CPU kraft det använder. Tycker att TS ska ta reda på hur denne använder routern och sedan kolla lite på vart trafiken kommer och går ifrån. Hur gör jag det då ? o;Var nog en del av min fråga, bara det att jag inte kunde formulera mig.. Och nej, har redan kollat alla processer. Redigerat 20 Juni 2010 av PussyCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.