Ibanez Skrivet 19 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 Hejsan jag ska beställa en sak från en utländsk hemsida, det står att dom tar emot ''Bank to bank transfer'' och det är ju att jag skickar pengar till deras bankkonto men dom tar endast emot Dollar och Euro, hur gör jag då? Måste jag gå in till min bank och be dom ändra valuta på pengarna på mitt konto? Här är det jag fick i svar från hemsidan. We do not accept payment through Paypal, we could send you a invoice to pay for the order securely by credit card or we can accept a bank to bank money transfer or a Western Union payment. Jag har Swedbank, fungerar det att skicka pengar till utländska banker med ett vanligt bankkonto? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 19 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 (redigerat) Jag skulle tro att om man betalar med kort så förvandlas pengarna till euro. Då jag var i spanien så hade jag lagt in svenska pengar på kontot och då jag var där kunde jag ta ut både i SEK och EURO, är nog samma sak Men jag är inte säker. Redigerat 19 Juni 2010 av 2FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 19 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 Samma sak när jag var utomlands, men eftersom det är internet bank så är det nog lite annorlunda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Killingspree Skrivet 19 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 När du överför pengar förvandlas dom/växlas dom till euro, dollar eller vilken annan valuta du vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 21 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2010 Har du lyckats nu? Jag är intresserad över hur det är och gick :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 21 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2010 Jag har inte gjort det än, funderar fortfarande om jag ska göra det. :P Jag ska gå på Swedbank och fråga imorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 21 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2010 Med tanke på din ålder så har du högst troligt ett maestro card, vilket man inte kan beställa ifrån sidor med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sinclair Skrivet 21 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2010 Om du ska betala över internet så måste kortet vara verifierat, och vad jag vet så är ungdomskort inte det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 21 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2010 Alla transaktioner omvandlas till det andra landets valuta under transaktionen. (Vad jag vet). Men fråga först. Att beställa på internet fungerar oftast inte med VISA Electron och Maestro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.