Hoppa till innehåll

Dagenshumor.com


swagzter
 Dela

Rekommendera inlägg

Tja!

 

Jag och en kompis har startat ett litet projekt. Vi lägger in länkar till videos, bilder etc. Ja, idén är lite tagen från Existenz, så det behöver ni inte tillägga.

 

Designen och all grafik är 100% gjord av mig, och systemet vi använder är Wordpress. Vi ska försöka uppdatera sidan varje dag, och har i nuläget 3 uppdaterare, samt vem som helst får tipsa länkar enkelt via ett formulär.

 

www.DagensHumor.com

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sidan ser helt okej ut, men jag stör mig något så otroligt på att det står t.ex "Video: Nyhetsankare...". Inte nog med att det är irriterande med "Video:" det är så galet stort, minska font-sizen så blir det snyggare. sen kan ni ju försöka byta ut "video:/bild:" osv mot bilder, typ som existenz.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Färgerna är la en smaksak, jag tycker om det. Dock håller jag med om att det är för vitt där uppe, eller det ser fult ut. Färgen vit är det inget fel på men det är en stor fet vit ruta som ser så paintigt ut. Testa typ, skugga den lite, runda kanterna eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Nu så!

 

Har fixat så att det är bilder istället för text framför länkarna, och förminskat texten.

 

Sen så har jag försökt att göra något av headern i Photoshop. Kategorier finns det nu att välja mellan i menyn också. :)

Redigerat av 95alexander95
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrusadesageSE

Gjort så att länkar som är postade "idag" är datumet grönt på, och de som är postade någon annan dag är datumet svart på :)

Ni bör absolut fixa som på existenz, att länkarna öppnas i en ram på er sida, för annars förlorar ni besökaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gjort så att länkar som är postade "idag" är datumet grönt på, och de som är postade någon annan dag är datumet svart på :)

Ni bör absolut fixa som på existenz, att länkarna öppnas i en ram på er sida, för annars förlorar ni besökaren.

 

Det + en avskiljare mellan datumen så det inte bara blir en endaste lång lista att bläddra igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...