williamren Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 Hej, nu har jag sett att en massa folk här skriver la. Vad f*n är det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 Göteborgska. la~väl Det är la kul? = Det är väl kul? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
williamren Skrivet 28 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 Jaha, tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 (redigerat) Någon får rätta mig om jag har fel, men det betyder "väl" på 'göteborgska'. Exempel: Han är väl snäll (Han är la snäll). Som sagt, någon får gärna rätta mig om jag har fel. EDIT! Juice hann före ^^ Redigerat 28 Juni 2010 av Fusion Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nacke3000 Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 (redigerat) Hehe jag bor en timme från stockholm och säger la. :D Oj skrev fel :o Menar att jag bor en timme från göteborg. :lol: Redigerat 29 Juni 2010 av Nacke3000 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 Hehe jag bor en timme från stockholm och säger la. :DSnor du göteborskan?Det finns copyright! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 Vem fan bryr sig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Str4ndB3rg Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 Bor utanför varberg säger ''la''. Offtopic:Här säger vi ''Kelig'' tror inte nån vet var det är hah...hah.. Hemskt vad tråkigt~hemskt vad keligt. BTTopic Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 Lol. "Keligt" borde betyda typ mysigt, gulligt, som adjektiv till verbet kela, substantivet kel osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Str4ndB3rg Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 jo jag vet :D Halländska FTW ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 Hehe jag bor en timme från stockholm och säger la. :DDet är ju det som inte är bra, du får sluta med det där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 Jag har alltid sagt "La" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.