Hoppa till innehåll

Radeon Hd3870x2 Upptäcks Som Xpress 200


TiredRacoon
 Dela

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Antar att x2 = xpress 200.

 

EDIT: Speciellt med tanke på att det står "series".

Nej, X2 står för de dubbla GPU processorerna i kortet. Xpress 200 är en helt annan serie - Detta kortet tillhör ju HD 3800 serien. Själva modellnamnet står ju under GPU, dvs RS480 - Xpress 200 RS480, vilket det alltså inte är.

Tack för snabbt svar dock :) Körde nyss Benchmark test och kortet underpresterade som bara den.

Redigerat av Tolin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känns som GPU-Z visar det inbyggda grafikkortet. Testa trycka på rutan allra längst ner till vänster och se vad för fler alternativ som poppar upp.

 

BTW vilket monsterkort ;D

 

EDIT: Japp, med största sannolikhet visar GPU-Z ditt inbyggda grafikkort eftersom det tycks vara HP som står för tillverkningen, dvs moderkortet med grafikdel.

Redigerat av KalphiteQ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, X2 står för de dubbla GPU processorerna i kortet.

Är inte X2 när man kör 2 kort med crossfire/SLI? Alltså typ HC 5770x2, gånger 2.

 

Nej nej, X2 står ofta när ett grafikkort har två stycken grafikprocessorer på samma bräda.

 

Edit: ATI körde med X2 ofta men har nu gått över till ett helt annat modellnamn, t,ex 5970.

Redigerat av KalphiteQ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känns som GPU-Z visar det inbyggda grafikkortet. Testa trycka på rutan allra längst ner till vänster och se vad för fler alternativ som poppar upp.

Inga fler alternativ o.O

 

EDIT: Japp, med största sannolikhet visar GPU-Z ditt inbyggda grafikkort eftersom det tycks vara HP som står för tillverkningen, dvs moderkortet med grafikdel.

Det är nog mycket riktigt =) Har VGA kabel som går mellan datorns inbyggda VGA kort och skärmen, då allt jag får när jag kopplar DVI mellan grafikkortet och skärmen är "Monitor going to sleep" :/ Inte hittat nån lösning till detta. Får Endast bild om jag kör med VGA kabel från inbyggda kortet :s

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är nog mycket riktigt =) Har VGA kabel som går mellan datorns inbyggda VGA kort och skärmen, då allt jag får när jag kopplar DVI mellan grafikkortet och skärmen är "Monitor going to sleep" :/ Inte hittat nån lösning till detta. Får Endast bild om jag kör med VGA kabel från inbyggda kortet :s

Låter för mig som att ditt grafikkort inte fungerar. Hittar du det om du går in i enhetshanteraren på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är nog mycket riktigt =) Har VGA kabel som går mellan datorns inbyggda VGA kort och skärmen, då allt jag får när jag kopplar DVI mellan grafikkortet och skärmen är "Monitor going to sleep" :/ Inte hittat nån lösning till detta. Får Endast bild om jag kör med VGA kabel från inbyggda kortet :s

Låter för mig som att ditt grafikkort inte fungerar. Hittar du det om du går in i enhetshanteraren på datorn?

 

Nix, inget. Kortet i sig sitter i datorn och lyser med fläkten gåendes för fullt. Känns inte som om det borde vara något fel på det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är nog mycket riktigt =) Har VGA kabel som går mellan datorns inbyggda VGA kort och skärmen, då allt jag får när jag kopplar DVI mellan grafikkortet och skärmen är "Monitor going to sleep" :/ Inte hittat nån lösning till detta. Får Endast bild om jag kör med VGA kabel från inbyggda kortet :s

 

Låter för mig som att ditt grafikkort inte fungerar. Hittar du det om du går in i enhetshanteraren på datorn?

 

Nix, inget. Kortet i sig sitter i datorn och lyser med fläkten gåendes för fullt. Känns inte som om det borde vara något fel på det.

 

På någon vänster så uppfattar ju inte datorn att det är inkopplat iaf, varför vet jag dock inte.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...