Hoppa till innehåll

Köpa Spel På Steam

Entropia

Rekommendera inlägg

Jo, det är så att jag har frågat min mamma om vi kan köpa något spel på Steam nu när det ändå är rea på många spel men hon vet inte riktigt om hon vill göra det för hon tror att någon kanske tar alla hennes pengar som hon har på kortet då. Jag har försökt övertala henne att det inte är farligt och många av mina kompisar har gjort det. Men jag har också börjat bli lite osäker på om det verkligen är säkert bara för att mamma tror det.

Så är det verkligen 100% säkert att köpa spel på Steam?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, man kan lita på Steam, har köpt några spel direkt därifrån.

Men se till att du inte har något virus på datorn, någon keylogger elller något annat virusprogram som kan se vad du skriver in.

Steam kommer inte att dra något extra, det är inget abonemang eller liknande heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kommer lösa sig om några pengar dragits från kontot, för det första har du startat om Steam?

Om det nu dragits något så tycker jag du ska maila dom då jag tror du får det bästa svaret från deras support och inte Fuska.

https://support.steampowered.com/kb_article...=1223-QROC-4460

Redigerat av Xagez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men herre gud, säg till morsan att logga in på sin internetbank. Då kan hon ju se om pengarna har dragits eller inte. Nog för att mammor kan vara kassa på datorer, men de borde väl klara av att kolla sitt eget saldo i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...