Entropia Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Jo, det är så att jag har frågat min mamma om vi kan köpa något spel på Steam nu när det ändå är rea på många spel men hon vet inte riktigt om hon vill göra det för hon tror att någon kanske tar alla hennes pengar som hon har på kortet då. Jag har försökt övertala henne att det inte är farligt och många av mina kompisar har gjort det. Men jag har också börjat bli lite osäker på om det verkligen är säkert bara för att mamma tror det. Så är det verkligen 100% säkert att köpa spel på Steam? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Ja, man kan lita på Steam, har köpt några spel direkt därifrån. Men se till att du inte har något virus på datorn, någon keylogger elller något annat virusprogram som kan se vad du skriver in. Steam kommer inte att dra något extra, det är inget abonemang eller liknande heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Entropia Skrivet 4 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Okej, tack! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Steam kan du lita på. Dem kommer inte ta dina pengar osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Entropia Skrivet 4 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Visade detta för min mamma så nu är hon äntligen säker på att inget kommer hända. Kör en fullständig genomsökning efter virus nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 :_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 :_mammor kan ha svårt för datorer, varför ska hon lita på det (nu pratar jag nog mest för mammor som är över.. 30?) För många har datorn som ett oerhört viktig sak nu för tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Yes, inga krumelurer på steam inte. Måste säga att deras REA idag var riktigt schysst (tar slut om 23h). GTA IV för 71 spänn, Killing Floor för ca 40 spänn, RF: Guerilla osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Hittar inget mer säkrare än Steam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Entropia Skrivet 4 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 När min mamma hade skrivit in all information om kortnumret och sånt och hon klickade på purchase så laggade steam så jag fick aldrig spelet. Nu är mamma jätteorolig och tror att alla pengar har försvunnit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xagez Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 (redigerat) Det kommer lösa sig om några pengar dragits från kontot, för det första har du startat om Steam? Om det nu dragits något så tycker jag du ska maila dom då jag tror du får det bästa svaret från deras support och inte Fuska. https://support.steampowered.com/kb_article...=1223-QROC-4460 Redigerat 4 Juli 2010 av Xagez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Men herre gud, säg till morsan att logga in på sin internetbank. Då kan hon ju se om pengarna har dragits eller inte. Nog för att mammor kan vara kassa på datorer, men de borde väl klara av att kolla sitt eget saldo i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.