Hoppa till innehåll

Göra Ett Spel..


PortaL
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 75
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

 

Det håller jag klart med. Men folk kallar det onlinespel av nån anledning.

För att man bara hittar dom online?

 

Alla spel hittar man ju online nuförtiden :visslar:

 

 

@PortaL: Du får ge ut mer info, vilka språk och program du tänkt att använda dig av etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej Jag är inte bra på programmering men jag har tänkt mej att göra ett spel bara.... sen vet jag inge mer asso vad jag ska göra det i för språk osv osv osv...... drf jag vill ha några som tipsar och hjälper till.....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är intresserad, men jag väntar lite med att säga om jag är med eller inte, då jag har dålig erfarenhet av folk som säger att de vill programmera ett online spel och behöver programmerare. Sist så var den nått weirdo som EGENTLIGEN ville göra ett webbspel(vill inte) och EGENTLIGEN behövde kodare/skriptare(är inte).

 

Annars så kan jag C, en hel del C++(extremt stort språk)(OBS! ej nya C++0x), liten erfarenhet av LUA, BrainFuck, och lite Java.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan lite AS2 fast inte tillräckligt för att göra ett riktigt online spel kanske :S men kan kanske lära mig lite mer :P

Dock vet jag inte om man kan göra online spel med AS2..

 

Btw tråden borde flyttas till Grafik och Programmering.

Redigerat av zitroz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

min högsta dröm är att lyckas göra ett online spel men tror aldrig jag kommer lyckas

Det är ju busenkelt :visslar: Jag planerar att göra det som projektarbete i skolan så att det blir bra gjort istället för att ha det som ett fritidsprojekt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...