KuroKaktus Skrivet 6 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2010 Du kan ju ladda ner .swf filen med? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Killingspree Skrivet 6 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2010 Näh nu dissar ni webläsar spel som är online som t.ex pr2 och transformice Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PortaL Skrivet 6 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2010 Ngn som vill kan göra spel? jAG kan tänka mej att hjälpa till iaf lite grann på lite saker......... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 6 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2010 Det håller jag klart med. Men folk kallar det onlinespel av nån anledning. För att man bara hittar dom online? Alla spel hittar man ju online nuförtiden :visslar: @PortaL: Du får ge ut mer info, vilka språk och program du tänkt att använda dig av etc. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PortaL Skrivet 6 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2010 Okej Jag är inte bra på programmering men jag har tänkt mej att göra ett spel bara.... sen vet jag inge mer asso vad jag ska göra det i för språk osv osv osv...... drf jag vill ha några som tipsar och hjälper till..... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 6 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2010 Prova Gamemaker. http://www.yoyogames.com/gamemaker/ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 6 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2010 (redigerat) Jag är intresserad, men jag väntar lite med att säga om jag är med eller inte, då jag har dålig erfarenhet av folk som säger att de vill programmera ett online spel och behöver programmerare. Sist så var den nått weirdo som EGENTLIGEN ville göra ett webbspel(vill inte) och EGENTLIGEN behövde kodare/skriptare(är inte). Annars så kan jag C, en hel del C++(extremt stort språk)(OBS! ej nya C++0x), liten erfarenhet av LUA, BrainFuck, och lite Java. Redigerat 6 Juli 2010 av Vitdom Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 6 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2010 (redigerat) Jag kan lite AS2 fast inte tillräckligt för att göra ett riktigt online spel kanske :S men kan kanske lära mig lite mer :P Dock vet jag inte om man kan göra online spel med AS2.. Btw tråden borde flyttas till Grafik och Programmering. Redigerat 6 Juli 2010 av zitroz Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kira1 Skrivet 6 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2010 min högsta dröm är att lyckas göra ett online spel men tror aldrig jag kommer lyckas Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OGP Skrivet 6 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2010 Om man man motiverar sig själv så klarar man allt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 6 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2010 min högsta dröm är att lyckas göra ett online spel men tror aldrig jag kommer lyckasDet är ju busenkelt :visslar: Jag planerar att göra det som projektarbete i skolan så att det blir bra gjort istället för att ha det som ett fritidsprojekt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kira1 Skrivet 6 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2010 men det är bara det att jag inte vet vad jag ska använda mig av eller nånting tror knappast det bara är att söka på google Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg