Hoppa till innehåll

Om Ögonlaser


ogonlaser
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 35
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Är inte det cancer frammkallande med ögonlaser? Bara hört det någon gång.

AKTA CHIPSEN, DOM GER CANCER!

AKTA COLA, DET KAN FRAMKALLA CANCER!

AKTA LUFTEN, MOLEKYLERNA KAN FRAMKALLA CANCER!

 

Sluta äta mat och sluta leva så får du fanimig ingen jävla cancer.

Du har lika större chans att få cancer om du röker en cigg i hela ditt liv än att du äter potatischips varje dag 24/7 i 10 år.

 

@topic; jag har för mig att sån laser kan ge bieffekter, varför är du trött på glasögon då?

Jag har bett min mor och far i flera månader nu för glasögon men dom båda snålar och vill att jag ska ha linser. :(

Glasögon är en av de coolaste sakerna jag någonsin skådat, helt seriöst.

Om jag ser någon med glasögon så vet jag att den personen tänker mer på sin syn än utseende, men dom med linser vill bara tänka på utseendet, och vill sitta varje morgon och peta fingrarna i ögonen, ne usch.

 

Redigerat av CHORDAZBA
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju dyrt med linser, speciellt om du köper dina glasögon på lensway.se där du kan köpa glasögon för 333 kr+frakt.

 

Om du har studentkort slipper du t.o.m. frakten.

 

 

 

En mer känd klinik som har utfört fler operationer har ju kirurger som har mer vana, så oftast är de ju bättre så sett.

Redigerat av Draghon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med linser behöver du dock inte bågar. [;

 

Nvm, kanske bara mina föräldrar som är märkesbåg-nördar.. Finns ju faktiskt billiga bågar till rimligt pris som ser snygga ut.

Redigerat av PussyCat
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det skulle kosta 5000 kr för mig att köpa glasögon förra året i en IRL-butik, ca 2000 för bågar och resterande för glaset då det skulle vara speciellt plastglas för att göra det lättare då jag har ganska dålig syn.

Då var det inte ens något särskilt märke på bågarna,och då hade jag letat som en galning för att inte behöva ta Converse eller något sånt för jag har en storlek som är större än barnbågar men mindre än vuxenbågar och butikerna tjänar inte mycket på att beställa de där mellan-storlekarna.

Köpte på nätet tillslut för 1100 kr, fick tråkigt nog bara tag i en likadan båge som jag har haft i 3 år innan.

 

Jag måste ha glasögon, annars tror folk att jag läser på gymnasiet. -.-

Funderar på operation i framtiden kanske, men att ha ögat öppet och att de ska pilla i det skrämmer mig. :/

Redigerat av Draghon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv har jag använt linser i 6 år snart (hade innan haft glasögon i 2-3 år) och det är riktigt skönt måste jag lov att säga. Men än så länge har jag inte behövt och betala dom själv, och vet inte om jag kommer har råd att fortsätta köra med endagslinser i framtiden. Men självklart har man ju också tänkt på alternativet med en operation men skulle aldrig våga riskera värre skador på ögonen :( .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesus

att ha ögat öppet och att de ska pilla i det skrämmer mig. :/

De lyser bara i dina ögon med laserstrålar.

 

Guds teknik, Guds gåva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

att ha ögat öppet och att de ska pilla i det skrämmer mig. :/

De lyser bara i dina ögon med laserstrålar.

 

Guds teknik, Guds gåva.

 

Nej.

 

"Dina ögon bedövas med droppar och under vår behandling sätts en liten hållare in under ögonlocket för att hålla isär dem...

 

"...Ögonläkaren lägger en ring på dina ögon som fylls med alkohol, det får verka i ca 40 sekunder."

 

Bland annat.

 

Du kan väl i alla fall bry dig om att googla skiten om du nu skall förpesta resten av forumet också.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesus

Du kan väl i alla fall bry dig om att googla skiten om du nu skall förpesta resten av forumet också.

Ingreppet går ut på laserstrålar, var inte fjantig nu.

 

Må Jesus frälsa dig från byråkratiska tankegånar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det skulle kosta 5000 kr för mig att köpa glasögon förra året i en IRL-butik, ca 2000 för bågar och resterande för glaset då det skulle vara speciellt plastglas för att göra det lättare då jag har ganska dålig syn.

Då var det inte ens något särskilt märke på bågarna,och då hade jag letat som en galning för att inte behöva ta Converse eller något sånt för jag har en storlek som är större än barnbågar men mindre än vuxenbågar och butikerna tjänar inte mycket på att beställa de där mellan-storlekarna.

Köpte på nätet tillslut för 1100 kr, fick tråkigt nog bara tag i en likadan båge som jag har haft i 3 år innan.

 

Jag måste ha glasögon, annars tror folk att jag läser på gymnasiet. -.-

Funderar på operation i framtiden kanske, men att ha ögat öppet och att de ska pilla i det skrämmer mig. :/

Det är bågen som är glasögonen. [:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...