Hoppa till innehåll

Hjälp Med Att Formatera Om Datorn


Laserturken
 Dela

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Jag har typ 4 trojans, + massor av skit random filer som jag inte använder o.s.v och det tar evigheter att ta bort allting, nej jag är lat och inte orkar.

 

Jag har ingen skiva eller något sånt att formatera om.

Åh, herregud..

 

Antivirus/spyware ?

 

massor av skit random filer som jag inte använder

 

Men måste ladda ner något annan operativ system till min andra hårddisk eller vad menar ni?

Redigerat av PouyaShirin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

P12:or ska endast ha datorer med CS-lir som ändamål. Allt annat är förbjudet.

Tack för mig.

 

Skämt åsido. Eller?

 

OnT: AVG Free Edition, Malwarebytes' Anti-Malware och CCleaner borde kunna göra jobbet åt dig. Gå även in under Add or Remove Programs och rensa när du ändå är i farten.

 

Och du säger att du är lat och inte orkar - du kommer dessvärre inte långt i livet av det.

Redigerat av Skillet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har du operativsystem på skiva? om du inte har så får du ladda ner ubuntu (eller nåt annat linux) eller skaffa på det andra sättet

 

 

du måste ha cd/dvd+ skivor om du ska boota dem

Måste jag använda ubuntu efter jag har använt det, eller kan jag sen köra på mitt W7?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har du operativsystem på skiva? om du inte har så får du ladda ner ubuntu (eller nåt annat linux) eller skaffa på det andra sättet

 

 

du måste ha cd/dvd+ skivor om du ska boota dem

Måste jag använda ubuntu efter jag har använt det, eller kan jag sen köra på mitt W7?

 

Du måste väl fan ändå förstå att du inte kan formatera på den hårddisken du har ditt OS på? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen idé att fortsätta med det här. Trådskaparen har inte de kunskaper som krävs helt enkelt.

Trådskaparen kan börja med att installera programmen ovan (i min förra post) och köra dem. Scanna, rensa m.m. Det bör duga.

Det har du rätt i, då får jag börja med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

P12:or ska endast ha datorer med CS-lir som ändamål. Allt annat är förbjudet.

Tack för mig.

 

Skämt åsido. Eller?

 

OnT: AVG Free Edition, Malwarebytes' Anti-Malware och CCleaner borde kunna göra jobbet åt dig. Gå även in under Add or Remove Programs och rensa när du ändå är i farten.

 

Och du säger att du är lat och inte orkar - du kommer dessvärre inte långt i livet av det.

Det bästa jag läst i denna tråd.

 

Annars så får du lyfta på arslet och gå ner till far din och be om Windows 7-skivan och sedan installera om! :)

 

Done!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

P12:or ska endast ha datorer med CS-lir som ändamål. Allt annat är förbjudet.

Tack för mig.

 

Skämt åsido. Eller?

 

OnT: AVG Free Edition, Malwarebytes' Anti-Malware och CCleaner borde kunna göra jobbet åt dig. Gå även in under Add or Remove Programs och rensa när du ändå är i farten.

 

Och du säger att du är lat och inte orkar - du kommer dessvärre inte långt i livet av det.

Det bästa jag läst i denna tråd.

 

Annars så får du lyfta på arslet och gå ner till far din och be om Windows 7-skivan och sedan installera om! :)

 

Done!

 

Tackar, det funkade!

 

Iallafall, laddade ner AVG, måste restarta datorn för att det ska funka.

 

As usual, jag orkar inte, får hända när jag ska lägga mig ;L

Redigerat av PouyaShirin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesus

Ingen idé att fortsätta med det här. Trådskaparen har inte de kunskaper som krävs helt enkelt.

Trådskaparen kan börja med att installera programmen ovan (i min förra post) och köra dem. Scanna, rensa m.m. Det bör duga.

Vart skall man få kunskap om man inte söker den? Vart ska man få frälsning om man inte söker den? Att skriva att han inte har de kunskaper som krävs är idiotiskt, det kanske är just därför han vänder sig hit och föreslår vi något bör vi också se till att han förstår. Jag skulle inte säga att kunskapen fattas utan självdisciplinen och orken att inta den.

 

Må Jesus leda oss alla till frälsning och kunskap inom open source.

Redigerat av Jesus
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

P12:or ska endast ha datorer med CS-lir som ändamål. Allt annat är förbjudet.

Tack för mig.

 

Skämt åsido. Eller?

 

OnT: AVG Free Edition, Malwarebytes' Anti-Malware och CCleaner borde kunna göra jobbet åt dig. Gå även in under Add or Remove Programs och rensa när du ändå är i farten.

 

Och du säger att du är lat och inte orkar - du kommer dessvärre inte långt i livet av det.

 

Det bästa jag läst i denna tråd.

 

Annars så får du lyfta på arslet och gå ner till far din och be om Windows 7-skivan och sedan installera om! :)

 

Done!

 

Tackar, det funkade!

 

Kul att det funkade. I CCleaner kan du även kryssa i fler saker att rensa, än de som redan är ikryssade. Det är möjligtvis inte nödvändigt att göra detta, men bara om du vill.

 

I AVG finns också möjligheten att kryssa i fler scanningsområden. Då går du in under Computer scanner och där ser du "Change scan settings".

 

Ta även bort ditt gamla antivirusprogram som du hade innan AVG Free Edition för att motverka eventuella konflikter. Det kan vara bra att göra. Starta om datorn efter att du gjort detta.

Redigerat av Skillet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...