Hoppa till innehåll

Php Login Admin


pontaxxr

Rekommendera inlägg

Hejsan :)

Jag är mitt uppe i att bygga min nya hemsida och har högre krav på mig själv än vad jag kan och därför frågar jag er om hjälp :)

Jag har gjort en inloggning man kan logga in och logga ut o ändra lite information om sig själv men jag skulle gärna vilja kunna logga in och kunna ändra saker på min hemsida.

alltså när jag är inloggad så skulle jag vilja kunna ändra en Tex en nyhets tabell

kan ni hjälpa mig att förklara hur jag ska göra eller hitta en bra guide

 

//Pontaxxr :)

min nya sida ligger uppe på Http://lanshop.web.surftown.se (obs bara under uppbyggnaden :))

Redigerat av pontaxxr
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst pong218

Hejsan :)

Jag är mitt uppe i att bygga min nya hemsida och har högre krav på mig själv än vad jag kan och därför frågar jag er om hjälp :)

Jag har gjort en inloggning man kan logga in och logga ut o ändra lite information om sig själv men jag skulle gärna vilja kunna logga in och kunna ändra saker på min hemsida.

alltså när jag är inloggad så skulle jag vilja kunna ändra en Tex en nyhets tabell

kan ni hjälpa mig att förklara hur jag ska göra eller hitta en bra guide

 

//Pontaxxr :)

min nya sida ligger uppe på Http://lanshop.web.surftown.se (obs bara under uppbyggnaden :))

Jag hade samma problem i början sedan läste jag på php väldigt mycket. Då gjorde jag så att jag skapade en tabel i databasen för varje bit info på hemsidan. (ex som din nyhetstabel) all text kommer från en databas... sedan skapade jag en admin sida på min hemsida där man genom länkar kunde ändra på texten. går även att integrera på sidan! , tar dock lite längre tid och kodningen blir väldigt lång. Jag kan skicka dig scriptet. Om du ger mig en email då jag inte vill sprida ut det i ett forum...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

asså det ser ut som en virus sida xD

 

okej men det är det inte och det är min första sarriösa hemsida :D

 

Hejsan :)

Jag är mitt uppe i att bygga min nya hemsida och har högre krav på mig själv än vad jag kan och därför frågar jag er om hjälp :)

Jag har gjort en inloggning man kan logga in och logga ut o ändra lite information om sig själv men jag skulle gärna vilja kunna logga in och kunna ändra saker på min hemsida.

alltså när jag är inloggad så skulle jag vilja kunna ändra en Tex en nyhets tabell

kan ni hjälpa mig att förklara hur jag ska göra eller hitta en bra guide

 

//Pontaxxr :)

min nya sida ligger uppe på Http://lanshop.web.surftown.se (obs bara under uppbyggnaden :))

Jag hade samma problem i början sedan läste jag på php väldigt mycket. Då gjorde jag så att jag skapade en tabel i databasen för varje bit info på hemsidan. (ex som din nyhetstabel) all text kommer från en databas... sedan skapade jag en admin sida på min hemsida där man genom länkar kunde ändra på texten. går även att integrera på sidan! , tar dock lite längre tid och kodningen blir väldigt lång. Jag kan skicka dig scriptet. Om du ger mig en email då jag inte vill sprida ut det i ett forum...

 

okej tack :) har pm:at min e-post

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du vill ha ett enkelt CMS va?

Som cutenews?

 

 

Iaf, orkar inte gör ett åt dig.

Men gör en ruta där man kan skriva text.

Sen en skicka knapp. Ta emot all text från rutan med $texis = $_POST['ruta'];

sen SQL "INSERT INTO ........." eller var det är.

Sen en ny fil som skriver ut nyhten/texten.

 

"SELECT * FROM nyhter ORDER BY id DESC LIMIT 9"

Hämta allla nyhter från tabblen nyhter, sortera efter ID, baklängst = nyaste först.

LIMIT hur många nyhter som ska visas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror ovanstående inlägg är för avancerat för OP.

 

I alla fall, jag hade jobbat med Java i ett halvår och lite MySQL och bestämde mig för att lära mig php. Jag läste på http://www.w3schools.com/php/php_syntax.asp. Basic, Advanced och Database. Och på 1-2 veckor konstruerade jag http://wasd.nu/ med login och forum. Har väl gått 3-4 veckor sen jag lärde mig php nu men jag har inte jobbat mycket mer på sidan så säg att allt du ser där är gjort av någon med 2 veckor php-kunskap :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...