Sawny Skrivet 15 Juli 2010 Rapport Skrivet 15 Juli 2010 Helt okej första sida. Ser nästan ut som min första sida. :P Men hade samma problem som du, ÄÖÅ. Kommer inte ihåg, tror jag aldrig fixade det. Aja lycka till! testa lite olika koder å så. Men du behöver nog inte posta nyhter / koden, den syns i källkoden* ;) *högerklicka -> visa sidkälla/källkod Citera
Rammus Skrivet 16 Juli 2010 Rapport Skrivet 16 Juli 2010 Finns det ingen HTML-meny för alla nya sidor? Det kan du använda för att träna, och göra egna "kodar" etc..:) Citera
Sawny Skrivet 16 Juli 2010 Rapport Skrivet 16 Juli 2010 Finns det ingen HTML-meny för alla nya sidor? Det kan du använda för att träna, och göra egna "kodar" etc..:) Ser du inte menyn x.x Eller menar du disida.webs.com/blog/lala ? URLen (addressen ditt) är egentligen kanske: dinsida.webs.com?p=blog&c=lala&ref=disida.webs.com dinsida.webs.com/blog/lalla.html Men sedan används sk modrewrite och gör om länken till en mer försåtlig länk. Tex i första URLen ?p=blog blir /blog typ p= page = page blog. &c=lala blir /lala c= category = lala. Tex. Citera
Rammus Skrivet 18 Juli 2010 Rapport Skrivet 18 Juli 2010 Alltså, jag menar att när man gör en ny sida på "webs.com"-menyn så kan man välja att skriva allt i HTML-kod! Det var så jag menade. Alltså då kan han göra en sida som heter "Box" så gör han en fin box där det står "Hej" som test, bara för att träna då. Citera
5FJSKFJSKGJES Skrivet 18 Juli 2010 Rapport Skrivet 18 Juli 2010 Antar att det är en gratismall från webs..? Citera
Sawny Skrivet 18 Juli 2010 Rapport Skrivet 18 Juli 2010 Alltså, jag menar att när man gör en ny sida på "webs.com"-menyn så kan man välja att skriva allt i HTML-kod! Det var så jag menade. Alltså då kan han göra en sida som heter "Box" så gör han en fin box där det står "Hej" som test, bara för att träna då. Aha, a det kan man göra :P Men på det sätt han har kan man också lägga in en fyrkantig box(i denna färdiga layout) där man kan skriva in html kod. Dock hamnar den då i webs mall. Antar att det är en gratismall från webs..?Ofc. Citera
ZeRoZ Skrivet 18 Juli 2010 Rapport Skrivet 18 Juli 2010 Vad är det du vill ha feedback på? Designen är gjord av webs.com och kodad av webs.com, Du har bara skrivit lite? Citera
Rammus Skrivet 20 Juli 2010 Rapport Skrivet 20 Juli 2010 Jo det är sant. men man kan ju fortfarande börja och träna på det ;) Citera
laynus Skrivet 20 Juli 2010 Rapport Skrivet 20 Juli 2010 Men man kan också göra så. Man ritar upp i något program te.x paint eller något annat. Hur man vill ha det. Sedan försöker man göra så likt det man har gjort. Då kan man lära sig ganska mycket. Och att kunna koda en psd fil till html och css är väldigt bra att kunna ;) Tyvärr tycker jag du borde prova göra något eget istället för att ta ett gratis template och skriva på din hemsidas namn på. Så jag vet inte vad jag ska ge dig feedback på. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.