KeeperofMee Skrivet 18 Juli 2010 Rapport Skrivet 18 Juli 2010 Hur Lägger man ut en hemsida och vad behöver man? Jag har gjort en hemsida i Microsoft Frontpage och nu undrar jag vad man behöver... Räcker det med det Här? då tänkte jag ta det som är gratis...har bara behov av väldigt lite utrymme Citera
5FJSKFJSKGJES Skrivet 18 Juli 2010 Rapport Skrivet 18 Juli 2010 1. Ta valfri host (jag använder mig utav 000webhost nu när jag försöker lära mig saker) 2. Ett FTP-program som filezilla för att lägga upp alla sakerna med. Citera
Sawny Skrivet 18 Juli 2010 Rapport Skrivet 18 Juli 2010 Tror 000webhost är bättre och än det du postade. Så bli medlemm där. Sök på fillezilla, ladda ner (inte server windows only, utan den andra). Leta reda på dina "FTP" uppgifter , borde komma i ett mail från 000webhost. Skriv in dem i rutorna(du kommer se rutorna i fille zilla). Sedan leta reda på var din frontpage sida är sparad. Dra över filerna (front page filen, den fil med koden) från vänster box till höger box. Se till att filen heter index.html / index.php om inte döp om den. Citera
KeeperofMee Skrivet 18 Juli 2010 Författare Rapport Skrivet 18 Juli 2010 en fråga till kan man köpa ett domän av co.cc och använda det till hemsidan? kan någon säga vad man ska skriva som port och värd...är medlem på 000webhost Edit Kom på det Citera
5FJSKFJSKGJES Skrivet 18 Juli 2010 Rapport Skrivet 18 Juli 2010 (redigerat) Om du tex registerar en webb.se domän (domännamn.webb.se) så gör du det på webb.se, sen så vidarekopplar du sidan till din hemsida. Vet inte om det går att göra en sub-domän den "riktiga" domänen. Redigerat 18 Juli 2010 av 2FJSKFJSKGJES Citera
Rammus Skrivet 19 Juli 2010 Rapport Skrivet 19 Juli 2010 en fråga till kan man köpa ett domän av co.cc och använda det till hemsidan? kan någon säga vad man ska skriva som port och värd...är medlem på 000webhost Edit Kom på det Haha, säkert att du klickade på ändra-knappen? ;) Anyway, 000webhost är bäst! Citera
5FJSKFJSKGJES Skrivet 19 Juli 2010 Rapport Skrivet 19 Juli 2010 (redigerat) Han skrev det direkt i inlägget eller så skrev han ett nytt inlägg så det hamnade i samma. Vi kanske aldrig få veta ;). Ja, 000webhost är nog den bästa gratishosten jag har testat. (inte testat paketet som kostar) Redigerat 19 Juli 2010 av 2FJSKFJSKGJES Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.