Ratchet Skrivet 15 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2004 Hur kan man äns få tanken att starta krig? (jag får det ibland mot min lillebrorsa men det är ju inte samma sak) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst max99 Skrivet 15 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2004 bush trodde väl att saddam samarbetade med al-Quaida och hade kärn vapen i landet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ratchet Skrivet 20 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2004 mm, han tror så mkt men vet så lite! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst max99 Skrivet 20 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2004 japp.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
drage Skrivet 25 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2004 min brosa hade en film där man dödade en med halshggningn och ja det är ju sjukt att halshugga Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cina Skrivet 25 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2004 Jag kommer alldrig förstå mig på.. eller rättare sagt Acceptera våld o dyligt.. Fy fasiken!! Krig, tortyr, mord.... sjuka, onda, maktgalna människor..... Jag e jag övertygad om att det icke har någe alls med land och folkgrupp o göra! Det har med människans innre väsen, tro o övertygelse att göra.. Människosläktet e på det stora hela "goda" o vill väl. Men så finns det e fåtal som e hagiriga osv.. tyvärr förpestar det allas tillvaro. Som när man e på en fest på t.ex 10 personer, och av de 10 finns det EN som beter sig illa o härjar. Det förstör för hela gruppen. Dessa få Onda människor har tyvärr ofta flitiga ambisioner (hur det nu stavas), så det får en bra maktställning, och alltid finns det folk som gärna sällar sig i leden under denna makthavare.. Men som sagt, detta finns ju i alla länder, i mindre o större organisationer och med mindre o mer onda avsikter. Tyvärr e ju våld en snabb lösning och mycke svårt o sätta emot o få stopp på. Jag tror aldrig att Krig eller ren ondska kommer försvinna från denna jorden.. inte förens vår planet icke längre existerar.. Vad som skulle behövas e att ALLA människor skulle begåvas med empati för andra levande väsen.. både människor, djur o vår planet! Tänker icke kolla de där bilderna.. för då stödjer väl jag den person som från början laggt ut dom på nätet, och det vill jag inte. Inte för att detta kommer på någe vis stoppa krig, våld o tortyr.. men.. en sak ni kan ha i åtanke varje dag, e att försöka glädja en annan medmänniska.. en komplimang, en kram, lite uppmuntran.. ett extra leende till kassörskan i snabbköpet. Det kräver så lite, men kan värma o ge så mycke. Puss o Kram på er alla med sunt förnufft, empati o ett gott hjärta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst max99 Skrivet 1 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2004 Jag kommer alldrig förstå mig på.. eller rättare sagt Acceptera våld o dyligt.. Fy fasiken!! Krig, tortyr, mord.... sjuka, onda, maktgalna människor..... Jag e jag övertygad om att det icke har någe alls med land och folkgrupp o göra! Det har med människans innre väsen, tro o övertygelse att göra.. Människosläktet e på det stora hela "goda" o vill väl. Men så finns det e fåtal som e hagiriga osv.. tyvärr förpestar det allas tillvaro. Som när man e på en fest på t.ex 10 personer, och av de 10 finns det EN som beter sig illa o härjar. Det förstör för hela gruppen. Dessa få Onda människor har tyvärr ofta flitiga ambisioner (hur det nu stavas), så det får en bra maktställning, och alltid finns det folk som gärna sällar sig i leden under denna makthavare.. Men som sagt, detta finns ju i alla länder, i mindre o större organisationer och med mindre o mer onda avsikter. Tyvärr e ju våld en snabb lösning och mycke svårt o sätta emot o få stopp på. Jag tror aldrig att Krig eller ren ondska kommer försvinna från denna jorden.. inte förens vår planet icke längre existerar.. Vad som skulle behövas e att ALLA människor skulle begåvas med empati för andra levande väsen.. både människor, djur o vår planet! Tänker icke kolla de där bilderna.. för då stödjer väl jag den person som från början laggt ut dom på nätet, och det vill jag inte. Inte för att detta kommer på någe vis stoppa krig, våld o tortyr.. men.. en sak ni kan ha i åtanke varje dag, e att försöka glädja en annan medmänniska.. en komplimang, en kram, lite uppmuntran.. ett extra leende till kassörskan i snabbköpet. Det kräver så lite, men kan värma o ge så mycke. Puss o Kram på er alla med sunt förnufft, empati o ett gott hjärta! det var bra skrivit! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 2 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2004 jag håller helt med Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
:Fuskaren: Skrivet 4 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2004 Håller med också dom som gör sånt är Svin! (asså torterar och sånt) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst max99 Skrivet 13 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2004 ja han har ju gått föe långt men det e ju vapen vila nu i irak Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boiuthh Skrivet 13 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2004 men vi människor har ju utvecklat hat som en del av oss själva och krig... det är ju en del av hat! Plus så har vi även utvecklat en värld där krig är "häftigt" 1. alla krigsspel 2. har inte vi alla lekt "krig" när vi var mindre... vi har krigat eller slagits sen människan kom till jorden... big bang teorin.. ja.. där slogs ju de första grottmäniskorna bibelteorin... kain dödar abel (eller om det var tvärtom)... vi människor är bygda för att kriga (inte för att jag gillar krig men man måste inse att det aldrig blir fred på jorden om inte alla mäniskor utrotas) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst max99 Skrivet 14 Augusti 2004 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2004 vi slåss för att överleva andra vill ha vår mark typ som danmark ville ha skåne Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.