WASD Skrivet 19 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2010 Min borsa har W7 med 2 skärmar. En 1440x900 och en 1280x1024. Hans bakgrundsbild är 1440x900 (tror jag). Som ni ser på bilden blir det en störande grön rand på skärmen med 1280x1024. Vi vill ha bort det gröna genom att töja ut bakgrundsbilden på den högra skärmen alternativt olika bakgrundsbilder till skärmarna. Men jag har otroligt svårt att hitta bland inställningarna i W7 eftersom jag använt XP hur länge som helst så jag frågar ur om/var det finns inställningar för detta. http://u.snelhest.org/i/2010/07/19_3148.JPG Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 19 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2010 På min sitter de i alla fall på skärmens nedre kant, tryck på meny knappen och kolla sedan igenom inställningarna för det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 19 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2010 Jag har letat igenom alla inställningar jag hittar men jag är som sagt inte så familjär med W7 och hittar inte så bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 20 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2010 Är det ett ATI grafikkort i burken? Isåfall gå in i CCC och kolla inställningarna under fliken "Desktops & Displays". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 20 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2010 (redigerat) nVidia nånstans mellan 260GT och 280GTS är det, minns inte exakt. Redigerat 20 Juli 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 20 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2010 (redigerat) http://www.displayfusion.com/ Borde la funka? Edit: oj det kostade visst, men det fanns gratis version med (som innehåller mindre funktioner) eller om du vill skaffa så det är samma wallpaper så http://www.starwalt.com/dualmonitors.html Redigerat 20 Juli 2010 av TJaalol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 20 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2010 Nvidias kontrollpanel har jag dock ingen kunskap om, problemet ligger ju dock i att skärmarna har olika display ratios. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 20 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2010 Först ville jag att den högre skärmen skulle töja ut bakgrundsbilden men sen kom jag på att man kan ha olika bakgrundsbilder och då fixa samma bild i rätt upplösning till den andra skärmen. Ska kolla på länkarna ni gav. Posta gärna fler länkar om båda dessa lösningarna (samma bild men få bort det gröna / 2 olika bakgrundsbilder). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 20 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2010 (redigerat) Jag förstår inte vad du menar, men högerklicka så har du ett nVidia Control panel val och den borde se ut någorlunda som min bild. Annars är ju ett annat alternativ att byta ut den gröna färgen emot till exempel svart. Redigerat 20 Juli 2010 av Critical Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 20 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2010 Ska ta en titt på nVidias kontrollpanel. Jag försökte byta ut den till svart men hittade ingen inställning för det :P Det jag menar är att jag vill att bakgrundsbilden ska vara uttöjd och täcka över det gröna på den andra skärmen. Men en ännu bättre sak skulle vara att ha olika bakgrundsbilder på skärmarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Link1 Skrivet 20 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2010 höger klicka -> anpassa -> skrivbordsbakgrund -> bildposition -> dra ut det borde funka :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 20 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2010 Vi använder DisplayFusion nu, funkar perfekt. Men dåligt av microsoft att ha så dåligt stöd för dualscreen. Måste DisplayFusion vara igång hela tiden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.