WASD Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Det var ni som sa det :'p Jag har ComHem och det kostar 199,00 kr Det står så här: Bredband Small 2/0,5 199,00 kr *Massor av siffror* Tack för att ni hjälper mig, själv är jag inte expert :) Det betyder att du har 2mbit ner och 0.5mbit upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 22 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Jag har ComHem och det kostar 199,00 kr Det står så här: Bredband Small 2/0,5 199,00 kr *Massor av siffror* Tack för att ni hjälper mig, själv är jag inte expert :) Det betyder att du har 2mbit ner och 0.5mbit upp. Men det stod i beskrivningen att det är 2 mbit till 5 mbit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Vad då för beskrivning? Fråga dina föräldrar hur snabbt internet ni har bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 22 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 I inlägg #33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Du har sagt att du har 2 och 5 ju :/ Hade du några andra program uppe eller använde någon annan i familjen internet när du körde tptest.se? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 22 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Du har sagt att du har 2 och 5 ju :/ Hade du några andra program uppe eller använde någon annan i familjen internet när du körde tptest.se? Det är 2 andra som använder. Min storasyster, och ibland min pappa. Men jag menar det stod 2 till 5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Det kan vara så att ni har en dynamisk hastighet, "2 till 5 mbit". Jag har dålig koll på det men så länge du får över 2 får du vad du betalat för, vilket du får. Ifall du laddade ner medans du gjorde tptest går det ganska mycket långsammare. Om de andra 2 bara surfar bör de knappt påverkat tptestet. Så det är egentligen inget fel på din hastighet 270kb/s. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 22 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Men :/, det känns bara fel att det är inte som det står :(. Om det var det skulle jag minst ladda ner under 1 timme. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Det står 2-5, och det är precis vad du får. Om företaget bara lovat 2-5 och tjänar själva på att bara skicka ut lite mer än 2 är det rätt så självklart att de gör det. Jag anser att dessa dynamiska hastigheterna bara lurar köpare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrTast Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 270 kb/s ner är bra oavsett vad man laddar ner.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 270 kb/s ner är bra oavsett vad man laddar ner..Är ju subjektivt, men 270kb/s är väl okej enligt mig. Om man laddar något över lokala nätverket är det däremot rätt så dåligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 22 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Jag tror inte på att ComHem, ett känt företag lurar köpare? Eller kanske det? Men..... Jag tror att bara för att min syster använder också internet så kanske det blir segare till 2.5 mbit? För, 2 använder internet och då är det 2 delat med 5 och det blir 2.5? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.