Laserturken Skrivet 22 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Men någon som vet hur mycket 10 mbit kostar för ComHem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 mbit/8 = megabyte. Du har 2mbit i månaden, om man delar det på 8 får du 250kb/s. Men du har tur och får den lite över, 270kb/s. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 22 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Vad menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 (redigerat) Att megabyte och megabit inte är samma sak. Du betalar för 2 megabit, det är 250kb/s. Därför ska du endast kunna ladda ner i 250kb/s men du lyckas ändå komma upp i 270. Kort sagt: Du betalar för 250kb/s därför kan du inte ladda ner snabbare än det. (Men du kom upp i 270) Redigerat 22 Juli 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 22 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 (redigerat) Så vilket är bäst Megabyte och megabit och hur mycket laddar jag ner om jag har 2 megabyte? Redigerat 22 Juli 2010 av PouyaShirin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DonaldDuck Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Som sagt, en megabyte är 8 megabit, om du har 2 megabyte borde du ladda ner med 2mb/s. 2 megabyte är 16 mbit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 22 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 I see ;) men hur mycket kostar det för 2 mbyte? I ComHem allså, om någon vet. Tack för svar:) *ComHem Stockholm* Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 http://www.comhem.se/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 22 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Sorry, var ute med kompisarna. Men så här stod det: "Du kan byta upp dig när du vill Våra bredband har olika hastigheter för upp- och nedström. Nedström är när du laddar ner information till din dator. Vårt minsta bredband, Bredband Small 5, ger dig 5 Mbit/s (megabit per sekund) i nedströmshastighet. Det ger en nedladdningshastighet på upp till 625 kB/s (kilobyte per sekund). En film på 700 MB (megabyte) tar då cirka 19 minuter att ladda hem. Vårt snabbaste bredband, Bredband XXL 100, ger dig 100 Mbit/s i nedströmshastighet. Det ger en nedladdningshastighet på upp till 12,5 MB/s, en film på 700 MB tar då under en minut att ladda hem. Om du vill att det ska gå snabbare när du surfar och laddar ner filer kan du alltså byta till ett bredband med snabbare nedströmshastighet. Uppladdning är när du skickar information från din dator. Om du vill att det ska gå snabbare när du skickar filer kan du beställa extra uppströmshastighet till flera av våra bredbandsabonnemang." Jag har Bredband Small 5, men jag laddade inte ner det på 625 kb/s? Varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firehouse Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Om du laddar ner från "The pirate bay" så trycker du på DB för att sortera vilken fil som har mest "seeders". :) ;* <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Jag har Bredband Small 5, men jag laddade inte ner det på 625 kb/s? Varför?Som jag skrev tidigare, det beror på hur många som laddar upp och ner. Sa du inte att du hade 2mbit nyss? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 22 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 (redigerat) Jag har Bredband Small 5, men jag laddade inte ner det på 625 kb/s? Varför?Som jag skrev tidigare, det beror på hur många som laddar upp och ner. Sa du inte att du hade 2mbit nyss? Det var ni som sa det :'p Redigerat 22 Juli 2010 av PouyaShirin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.