VAZE Skrivet 30 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2010 (redigerat) Nu så har tele2 börjat sälja iPhone 4 /default/smile.gif Men jag undrar lite över mobilen. Det står att den totala månads kostnaden är 289:- (se hemsidan), och det är en 24 månads bindnings tid. Om detta stämmer så blir den totala kostnaden 6936:- vilket är väldigt billigt. Jag trodde den skulle gå på 8000:- +.https://billigaste-fastpris.se/mobilerbjudandenSå jag har 2 frågor!1. Är min uträkning rätt? Eller har jag missat något eller tillkommer något (har aldrig köpt något med abonnemang förut). Vad är den totala kostnaden efter 24 månader?2. Är ''kompis surf'' paketet bra för att surfa (mest forum, facebook, och ladda ner apps)?Tacksam för alla svar. Redigerat 19 September 2018 av admin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 30 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2010 1. vad jag har för mig så ingår det massa andra kostnader också, typ hur mycket man ringer och smsar. tror det är så, jag köper aldrig med abonnemang för det verkar jobbigt :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
VAZE Skrivet 30 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2010 1. vad jag har för mig så ingår det massa andra kostnader också, typ hur mycket man ringer och smsar. tror det är så, jag köper aldrig med abonnemang för det verkar jobbigt :P Nja, jag fyller ju på mobilen själv som vanligt och ringer för 69 öre/min. Det vet jag men är det något annat som till kommer som gör månads kostnaden dyrare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 30 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2010 1. vad jag har för mig så ingår det massa andra kostnader också, typ hur mycket man ringer och smsar. tror det är så, jag köper aldrig med abonnemang för det verkar jobbigt :P Nja, jag fyller ju på mobilen själv som vanligt och ringer för 69 öre/min. Det vet jag men är det något annat som till kommer som gör månads kostnaden dyrare. Du har ju abonnemang, då ska man inte behöva fylla på eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SURF Skrivet 30 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2010 Det du ringer, smsar, osv för kommer på en faktura. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
VAZE Skrivet 30 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2010 Det du ringer, smsar, osv för kommer på en faktura. Kan man inte välja att fylla på själv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 30 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2010 Då får du skaffa kontantkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
VAZE Skrivet 30 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2010 Då får du skaffa kontantkort. Är lite förvirrad nu. Om jag köper den från tele2 med abonnemang (den ända möjligheten), kan jag använda kontantkort då och fylla på själv fast jag har abonnemang? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 30 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2010 Då får du skaffa kontantkort. Är lite förvirrad nu. Om jag köper den från tele2 med abonnemang (den ända möjligheten), kan jag använda kontantkort då och fylla på själv fast jag har abonnemang? Nej, antingen har man abonnemang eller kontantkort. Hur visste du inte det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 30 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2010 Då får du skaffa kontantkort. Är lite förvirrad nu. Om jag köper den från tele2 med abonnemang (den ända möjligheten), kan jag använda kontantkort då och fylla på själv fast jag har abonnemang? Dude, du är lost. Abonnemang = Månadskostnad och oftast bindningstid. Kontantkort = Köp hos serviceombud och ladda på själv. Oftast ingen bindningstid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 30 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2010 Gör dig själv en tjänst att själv gå med din mamma eller pappa till Tele2 och prata med dom i kassan där. Dom kan mer om sånt här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
VAZE Skrivet 30 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2010 Gör dig själv en tjänst att själv gå med din mamma eller pappa till Tele2 och prata med dom i kassan där. Dom kan mer om sånt här. :) Men jag beställer den nog med abonnemang, och som ni nu har lärt mig så får jag räkning hem på den jag ring, sms etc för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.