kattus Skrivet 4 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2010 Hej, plockade ju ihop min dator igår och den har lite problem... Den brukar få freezningar efter cirka 4 timmars körande, temperaturen ligger runt 24 grader innuti datorn hela tiden och när det hettar till (spel) så drar fläktarna igång på max direkt. När jag ska starta den igen får skärmen ingen signal och tangentbordet (USB) inte kommandot att uppföra sig som ett tangentbord. Måste då vänta i cirka 3 timmar innan jag kan starta den igen och måste då alltid köra systemreparation (fixar inget men windows går igång ;) ) senaste gången surfade jag runt här på forumet samt lyssnade på musik, då musiken fick ett hemsk läte och sedan slutade, muspekaren stannade och jag kunde inte göra annat än hålla inne strömknappen. Vad kan felet vara? Har monterat alla kablar rätt och en snubbe som jobbar med datorer kopplade in CPUn åt mig (visste ju inte hur man gjorde) så den är rättmonterad också. Hjälpa mig? :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 4 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2010 Kan du kanske posta en lista på delarna ? Sedan använde du skydd vid monteringen för statisk elektricitet? Det kan även ha att göra felmontering av kylning... Sedan kan det även vara drivrutiner som spökar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RUUMPA Skrivet 4 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2010 Hej, plockade ju ihop min dator igår och den har lite problem... Den brukar få freezningar efter cirka 4 timmars körande, temperaturen ligger runt 24 grader innuti datorn hela tiden och när det hettar till (spel) så drar fläktarna igång på max direkt. När jag ska starta den igen får skärmen ingen signal och tangentbordet (USB) inte kommandot att uppföra sig som ett tangentbord. Måste då vänta i cirka 3 timmar innan jag kan starta den igen och måste då alltid köra systemreparation (fixar inget men windows går igång ;) ) senaste gången surfade jag runt här på forumet samt lyssnade på musik, då musiken fick ett hemsk läte och sedan slutade, muspekaren stannade och jag kunde inte göra annat än hålla inne strömknappen. Vad kan felet vara? Har monterat alla kablar rätt och en snubbe som jobbar med datorer kopplade in CPUn åt mig (visste ju inte hur man gjorde) så den är rättmonterad också. Hjälpa mig? :( Det där med att din dator brukar freeza efter 3 timmars spelande, kan bero på grafikkortet. Vilket grafikkort har du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 4 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2010 (redigerat) Kan du kanske posta en lista på delarna ? Sedan använde du skydd vid monteringen för statisk elektricitet? Det kan även ha att göra felmontering av kylning... Sedan kan det även vara drivrutiner som spökar. gdsihåg Det där med att din dator brukar freeza efter 3 timmars spelande, kan bero på grafikkortet. Vilket grafikkort har du? Beror inte på om det är spelande eller vad som helst :( Redigerat 4 Augusti 2010 av XxMENLOLxX Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 4 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2010 Installera fräscha drivrutiner från internet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 4 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2010 (redigerat) Installera fräscha drivrutiner från internet.Ska leta :) Redigerat 4 Augusti 2010 av XxMENLOLxX Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 5 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2010 Ladda ner från tillverkarens hemsida och drivrutiner som är gjorda för dina komponenter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 5 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2010 Ladda ner från tillverkarens hemsida och drivrutiner som är gjorda för dina komponenter. Redan gjort nu. Får se om datorn lägger av sen ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 5 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2010 Vad står det när du får BSOD? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dreamhacker Skrivet 5 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2010 (redigerat) Najs att det funkar nu iaf. (han skrev i msn att det funkar nu) :P Redigerat 5 Augusti 2010 av Dreamhacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 5 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2010 Datorn har inte lagt av och funkar perfekt, tjuter på fint (måste fan skaffa nya fläktar!!!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.