Hoppa till innehåll

Nytt Team


Antonioz
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej där.

Jag är rätt så seriös med detta team så jag ville få bekräftelse på att jag gör rätt 8] (Ge tips på attacker/pokémon/natures/evs)

 

Houndoom Nature:Lonely

Evs: Attack,sp.attack

 

Attacker:

Flamethrower

Thunderfang

Solarbeam

crunch

--------------------------------------------------------------------------------------

Grumpig Nature:Modest

Evs: Sp.attack,sp.defence

 

Attacker:

Powergem

Shadowball

FocusBlast

Psychic

---------------------------------------------------------------------------------------

Walrein Nature:Modest

Evs: Sp.attack, defence

 

Attacker:

Icebeam

Surf

Hail

Earthquake

-----------------------------------------------------------------------------------------

Marowak Nature:Brave

Evs: Attack,defence

 

Attacker:

SwordDance

Bonerang

Firepunch

Thunderpunch

-----------------------------------------------------------------------------------------

Shuckle Nature:Relaxed

Evs: Defence,attack

Attacker:

Rest

Earthquake

StealtRock

Gyroball

-----------------------------------------------------------------------------------------

Flygon Nature:Naughty

Evs: Attack,defence

 

Attacker

Flamethrower

DracoMeteor

ThunderPunch

Earthquake

 

 

 

Det var dom ;>

Förresten, en fråga om ev träning:

När jag skulle träna en feebas med jolly i nature i speed och attack så började jag att träna honom i speed via att döda 155 magicarps (hade gett honom 10 carbos innan) och allt gick bra. När jag sen skulle träna honom i attack genom att döda 151 Goldeen, Seaking och Gyarados (gav honom vad det nu är som ökar attacken, mitt minne är som en ost) så ökades inte hans attackstat.

Varför?

Redigerat av Draghon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Diamond men har även tillgång till heartgold

 

Draghon: Om du syftar på Walrein's earthquake så har jag endast den för att ha något som är supereffective mot electric.

 

 

Elemental: Nöh, fly ger bara motståndaren tillfälle att byta pokémon.

Redigerat av Antonioz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej där.

Jag är rätt så seriös med detta team så jag ville få bekräftelse på att jag gör rätt 8] (Ge tips på attacker/pokémon/natures/evs)

 

Houndoom Nature:Lonely

Evs: Attack,sp.attack

 

Attacker:

Flamethrower

Thunderfang

Solarbeam

crunch

 

Okej, lets start.

Houndoom: HP75 ATT90 DEF50 SpA110 SpD80 SPE95

Kan köra physical ELLER special attacks. Väl en att fokusera på.

 

Ability: Early Bird eller Flash Fire.

Välj Flash Fire, Houndoom är lite glass cannon så den kan inte använda Early Bird något vidare bra.

 

Nature: Lonely +ATT, -DEF

Värdelöst. Houndoom har redan lågt DEF till att börja med, nu blir den bara mer glass cannon.

Välj Adamant, +ATT, -SpA, eller Jolly, +SPE, -SpA, om du väljer att köra physical attacks.

Välj Modest, +SpA, -ATT, eller Timid, +SPE, -ATT, om du väljer att köra med special attacks.

EVs: Välj ATT och SPE eller SpA och SPE.

 

Flamethrower: Sp. attack.

Thunder Fang: Phys. attack

Solarbeam: Ta bort, om du inte kör Sunny Day + Solarbeam lär du bara dö innan du hinner göra skada.

Crunch: Phys. attack

 

Om du vill köra SpA, kan du byta Crunch mot Dark Pulse. Andra attacker du kan använda är Shadow Ball, Sludge Bomb och Sunny Day+Solarbeam (Men inte ENDAST Solarbeam).

Grumpig Nature:Modest

Evs: Sp.attack,sp.defence

 

Attacker:

Powergem

Shadowball

FocusBlast

Psychic

 

Grumpig: HP80 ATT45 DEF65 SpA90 SpD110 SPE80

Klart och tydligt en special attacker.

 

Ability: Thick Fat eller Own Tempo.

Vet inte, båda är lika tråkiga, men Thick Fat är nog lite mer värdefull.

 

Nature: Modest +SpA, -ATT

Funkar finfint.

EVs: SpA och SPE, bättre att vara snabb och slå den andra pokemonen än att chansa och ta stryk.

 

Powergem: Sp. Attack

Shadowball: Sp. Attack

FocusBlast: Sp. Attack, 70 i accuracy? Meh. Skulle valt Signal Beam, bug, istället.

Psychic: Sp Attack.

Du kan även använda Shock Wave och Energy Ball.

 

Walrein Nature:Modest

Evs: Sp.attack, defence

 

Attacker:

Icebeam

Surf

Hail

Earthquake

Har inte så mycket att säga här.

 

Ability: Thick Fat eller Ice Body.

Eftersom du verkar köra med Hail så kör på Ice Body. Ta bort Hail annars.

 

EVs: Sp.A och SPE. Slå ut pokemonen, ingen ide att ta skada...

 

Attackerna ser bra ut, men om du inte har Ice Body skulle jag nog bytt ut Hail mot något annat. Signal Beam är en stark Sp. attack.

 

Marowak Nature:Brave

Evs: Attack,defence

 

Attacker:

SwordDance

Bonerang

Firepunch

Thunderpunch

Marowak: HP60 ATT80 DEF110 SpA50 SpD80 SPE45

Pysical attacker.

 

Ability: Lightning Rod eller Rock Head.

Rock Head. Såvida du inte ska köra double battles så är Lightning Rod värdelöst.

 

Nature: Brave, +ATT, -SPE

Stendumt.

Välj Adamant, +ATT, -SpA, eller Jolly, +SPE, -SpA. Jolly är bättre.

EVs: ATT och SPE.

 

SwordDance: Bra

Bonemerang: Phys. attack. Funkar, bättre med Earthquake som har högre träffsäkerhet.

Firepunch: Phys. attack

Thunderpunch: Phys. attack

En attack som är bra är om du har Rock Head är Double-Edge. Du får ingen recoil med Rock Head.

Ett MÅSTE på Marowak är att den håller i itemet THICK CLUB. Då får Marowak dubbel attackstyrka.

 

Shuckle Nature:Relaxed

Evs: Defence,attack

Attacker:

Rest

Earthquake

StealtRock

Gyroball

 

Meh, orkar inte ens försöka med Shuckle, vet inte hur man ska använda den för fem öre.

Läs här istället http://www.serebii.net/potw-dp/213.shtml

 

Flygon Nature:Naughty

Evs: Attack,defence

 

Attacker

Flamethrower

DracoMeteor

ThunderPunch

Earthquake

Flygon: HP80 ATT100 DEF80 SpA80 SpD80 SPE100

Flygon är stark nog att köra lite hur som helst.

 

Ability: Levitate. Inte mkt att välja på.

 

Nature: Naughty, +ATT, -SpD

I guess that works.

EVs: ATT och SPE.

 

Flamethrower

DracoMeteor

ThunderPunch: Förstår inte varför du envisas med thunderpunch överallt. Crunch är starkare.

Earthquake

 

 

 

Orkar inte peta mer, får räcka för nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Flygon Nature:Naughty

Evs: Attack,defence

 

Attacker

Flamethrower

DracoMeteor

ThunderPunch

Earthquake

Flygon: HP80 ATT100 DEF80 SpA80 SpD80 SPE100

Flygon är stark nog att köra lite hur som helst.

 

Ability: Levitate. Inte mkt att välja på.

 

Nature: Naughty, +ATT, -SpD

I guess that works.

EVs: ATT och SPE.

 

Flamethrower

DracoMeteor

ThunderPunch: Förstår inte varför du envisas med thunderpunch överallt. Crunch är starkare.

Earthquake

 

 

 

Orkar inte peta mer, får räcka för nu.

 

 

Tack 8] Använder Thunderpunch på typ alla eftersom jag inte har någon som är supereffective mot vatten elr fly, 3 av dom i mitt team är känsliga mot vatten.

det är också därför jag gav solarbeam till houndoom, hade en Breelom innan som kunde sunnyday så jag tänkte använda endure precis innan han dog, använda sunny day och sen byta till houndoom för att sen kunna använda solarbeam. Tog dock bort Breelom och kunde inte hitta någon bra ersättare för solarbeam.

Tog focusblast på Grumpig eftersom fighting är supereffective mot dark och focusblast var den enda sp.attack-fighting han kunde lära sig men som du föreslår ska jag nog byta ut den mot signalbeam.

Walrein hade dålig speed så jag tänkte använda hail för att öka speeden eftersom den är ice.

En Marowak med Bonemerang,SwordDance samt thickclub är otroligt starkt, sworddance ökar attacken, likadant med thickclub vilket gör att bonemerang skadar något otroligt. iochförsig så gör earthquake exakt lika mycket skada, den har dock mer accuarcy så använder nog den istället.

Vad gäller Shuckle så ville jag ha någon att sätta upp StealthRocks med och då den är väldigt långsam så tyckte jag att gyroball passade utmärkt för en Shuckle.

 

Något tips på någon att byta ut Shuckle mot?

Någon som vet varför det blev som det blev med Ev-träningen? (Står längst ner i första inlägget)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Walrein hade dålig speed så jag tänkte använda hail för att öka speeden eftersom den är ice.

Om Walrein; Hail ökar INTE Walreins speed. -.- Om den har Ice Body så läks den lite varje runda det är Hail, men Hail har inget med dess speed att göra.

Det du kan göra är att köra Hail+Blizzard och ta bort Ice Beam om du vill. Hail gör att Blizzard får 100 i accuracy istället för 70.

 

@Dave37, hans pkmn kan knappt använda Ice attacker så -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Walrein hade dålig speed så jag tänkte använda hail för att öka speeden eftersom den är ice.

Om Walrein; Hail ökar INTE Walreins speed. -.- Om den har Ice Body så läks den lite varje runda det är Hail, men Hail har inget med dess speed att göra.

Det du kan göra är att köra Hail+Blizzard och ta bort Ice Beam om du vill. Hail gör att Blizzard får 100 i accuracy istället för 70.

 

@Dave37, hans pkmn kan knappt använda Ice attacker så -.-

 

Just det, växlade ihop med ice body

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Elemental: Nöh, fly ger bara motståndaren tillfälle att byta pokémon.

 

 

Tänkte bara att du slipper gå... :(

 

Det kanske inte är ett ingame-team, då? s:

 

precis ;> tycker det är rätt onödigt att ev träna för ett ingame-team....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...